خانواده‌ها برای ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس چه اقداماتی انجام دهند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی افق و اقتصاد _ رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه مدارس و هنرستان‌های دولتی عادی هنگام ثبت‌نام اجازه دریافت پول ندارند، درباره فرآیند ثبت‌نام در مدارس توضیحاتی داد .

فرآیند ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس برای سال تحصیلی جدید آغاز شده است.

ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از اردیبهشت آغاز شده است و هنوز هم ادامه دارد و خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به پنجره واحد خدمات الکترونیکی آموزش و پرورش (my.medu.ir) برای پیش‌ثبت‌نام الکترونیک اقدام کنند.

دانش‌آموزان کلاس اول برای ثبت‌نام قطعی در مدارس باید سنجش سلامت را انجام دهند و تا ۳۱ خرداد، ۸۵ درصد دانش‌آموزان ورودی به کلاس اول دبستان کار سنجش سلامت خود را انجام داده‌اند.

سیده عادله سجادی رئیس اداره عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش شهر تهران  درباره فرآیند ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس برای سال تحصیلی جدید گفت: ثبت‌نام پایه اول دبستان ۳۱ خرداد به اتمام رسید اما با توجه به اینکه هنوز برخی خانواده‌ها ثبت‌نام نکرده‌اند سختگیری نمی‌کنیم و با آنها تا انجام ثبت‌نام همکاری می‌کنیم.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش شهر تهران درباره ثبت‌نام دانش‌آموزان میان‌پایه اظهار کرد: دانش‌آموزان میان‌پایه که قصد جابه‌جایی دارند، پس از دریافت پرونده تحصیلی خود از مدرسه باید به منطقه مراجعه کنند تا مدرسه مقصد تعیین شود و پس از انجام هماهنگی با دریافت کد انتقال می‌توانند در مدرسه مدنظر ثبت‌نام کنند .

مدارس در صورت ظرفیت خالی باید از دانش‌آموزان میان‌پایه ثبت‌نام کنند

سجادی گفت : در ثبت‌نام میان‌پایه‌ها به‌ویژه در دوره ابتدایی و متوسطه اول، اولیا باید حضور داشته باشند، هر مدرسه‌ای که ظرفیت خالی داشته باشد باید برای ثبت‌نام دانش‌آموزان میان‌پایه اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه در ثبت‌نام دانش‌آموزان میان‌پایه در برخی از مدارس مانند هیئت امنایی با توجه به اقبال خوب خانواده‌ها محدودیت‌هایی وجود دارد، گفت: متقاضیان ثبت‌نام در این مدارس باید منتظر بمانند تا اگر دانش‌آموزی خارج شد، دانش‌آموز جدید جایگزین شود؛ ثبت‌نام دانش‌آموزان میان‌پایه در مدارس نمونه دولتی و استعدادهای درخشان ضوابط خاص خود را دارد و دانش‌‌آموز برای ورود به مدرسه جدید باید تراز نمره لازم را کسب کرده باشد.

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا