طرح ملی شهر مولد کشاورزی با همه ظرفیت اجرا می‌شود

پایگاه خبری افق و اقتصاد – وزیر جهاد کشاورزی گفت: طرح ملی شهر مولد کشاورزی با همه ظرفیت پیمانکاری و توان لجستیک اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری افق و اقتصاد  از وزارت جهاد کشاورزی، «محمدعلی نیکبخت» در نشست طرح ملی شهر مولد کشاورزی با هدف ایجاد مرکز فرماندهی و کنترل، افزود: بر اجرای طرح ملی شهر مولد کشاورزی با بسیج امکانات داخل وزارتخانه و قرارداد همکاری با بخش‌های دیگر تاکید و اعلام کرد: جلسات هماهنگی این طرح ملی به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار و وظایف دستگاه‌های مجری طرح از جمله وزارت صمت، راه و شهرسازی، جهادکشاورزی و برای ایجاد ۵ شهر ابلاغ شده است.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: شهرهای مولد کشاورزی در جهت توسعه اقتصادی سواحل بر مبنای دریا پایه، طراحی شده و از صید و صیادی تا آبزی‌پروری و فعالیت‌های پایه شیلاتی را در بر می‌ گیرد.

وی افزود: توسعه کشاورزی در زراعت، آبخوان‌داری و دامپروری با توجه به محدودیت منابع پایه به ویژه آب با دشواری مواجه است، در حالی که کشور به لطف وجود دریا و خط ساحلی گسترده در توسعه شیلات و آبزی‌پروری از ظرفیت فراوان برخوردار است، از این رو با اجرای طرح شهر مولد کشاورزی در سواحل، فرصت‌های استثنایی برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و به دنبال آن رونق تولید و ایجاد اشتغال پیش رو خواهد بود.

نیکبخت با بیان اینکه هیچ مانعی برای اجرای پروژه‌ها وجود نخواهد داشت، گفت: باید وزارت جهادکشاورزی در ارایه گزارش کار و روند پیشرفت برنامه‌های اجرای این طرح ملی نسبت به سایر دستگاه‌ها، پیشتاز باشد.

وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) بیان کرد: باید تفاهم‌نامه‌ها به مرحله اجرا برسد و به قرارداد تبدیل شود؛ همچنین در اجرای این طرح از ظرفیت پیمانکاری موسسات داخلی وزارتخانه مانند جهاد استقلال و جهاد نصر و شرکت آب و خاک استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا