اتاق بازرگانی نباید پارلمان عده‌ای خاص باشد

پایگاه خبری افق و اقتصاد – رییس انجمن ارگانیک ایران با تاکید بر اینکه اتاق بازرگانی باید پارلمان بخش خصوصی باشد نه پارلمان عده‌ای خاص، گفت: باید اصلاحات لازم انجام شود و نباید عده‌ای خاص با یک هزار رأی در انتخابات پیروز شوند.

«سید رضا نورانی» در خصوص حواشی انتخابات اخیر اتاق بازرگانی، اظهار داشت: نهادهای نظارتی باید هرچه زودتر به صورت شفاف نتیجه را اعلام کنند زیرا اتفاقات روزهای اخیر برای اتاق بازرگانی خوب نیست و باید شفافیت و اطلاع‌رسانی لازم انجام شود.

این فعال اقتصادی با اینکه انتخابات اتاق بازرگانی قدمت چند ساله دارد، افزود: انتخابات در این دوره قابل تامل است به این نحو که بیش از ۱۵ هزار کارت بازرگانی صادر شده، اما تنها یک هزار نفر در انتخابات حاضر شدند.

نورانی بیان کرد: بنده ۴۰ سال است که عضو اتاق بازرگانی هستم، اما تا به حال ندیده بودم که این‌قدر وضعیت اتاق بازرگانی و انتخابات آشفته باشد. اتاق بازرگانی باید پارلمان بخش خصوصی باشد نه پارلمان عده‌ای خاص.

وی تاکید کرد: باید ریشه‌یابی کنیم که چرا کمتر از ۱۰ درصد در انتخابات حاضر می‌شوند، پارلمان نباید دسته بازی و گروه بازی باشد و عده‌ای خاص سکانداری را به دست بگیرند، باید اصلاحات لازم انجام شود و حداکثر اعضا در انتخابات شرکت کنند در غیر این صورت انتخابات ابطال شود.

این فعال اقتصادی بیان کرد: گفته می‌شود برخی از اعضای شورای نظارت حقوق بگیر اتاق بازرگانی بودند و این درست نیست و بخش خصوصی محسوب نمی‌شود.

نورانی ادامه داد: هم اکنون به لحاظ مراودات اقتصادی (شانگهای و اوراسیا) شرایط خوبی برای توسعه اقتصادی کشور ایجاد شده است، چرا باید درگیر مسایل جانبی باشیم.

وی گفت: این‌طور نباید باشد که عده‌ای خاص با یک هزار رأی در انتخابات پیروز شوند و باز هم تاکید می‌کنم باید قوانین اصلاح شود و تمهیدات لازم برای فعالیت علاقه‌مندان به پارلمان خصوصی اندیشیده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا