آئین اهتزاز پرچم متبرک گنبد حرم امام حسین(ع) بر فراز گنبد حرم حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار می‌شود

پرچم متبرک گنبد حرم امام حسین(ع) بر فراز گنبد حرم حضرت عبدالعظیم(ع) همزمان با شب اول محرم به اهتزاز در خواهد آمد.

پایگاه خبری افق و اقتصاد – این مراسم سه شنبه (۲۷ تیرماه) مصادف با شب اول محرم ساعت ۱۸:۳۰ از صحن امام حسن مجتبی(ع) حرم مطهر حضرت سید الکریم(ع) برگزار خواهد شد.

مراسم سوگواری ایام محرم در بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم(ع) با سخنرانی آیت الله سید احمد حسینی خراسانی در دهه اول و سخنرانی سه شب آخر حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر و همچنین مرثیه سرایی احمد زمانی برگزار می‌شود.

مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) از سه شنبه (۲۷ تیرماه) به مدت ۱۳ شب بعد از نماز مغرب و عشاء در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار خواهد شد.

آئین تعویض پرچم گنبد مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) طبق سنت هر ساله با حضور زائران و مجاوران حرم و خادمان آستان مقدس عبدالعظیم(ع) برگزار و همراه با آن مداحان اهل بیت(ع)، به مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی پرداختند.

در این مراسم معنوی پرچم گنبد منور و متبرک حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با اشک دیده و نوای لبیک یا حسین عاشقان و دلدادگان مکتب حسینی بر فراز بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم(ع) برافراشته شد.

همزمان با فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سالار شهیدان امام حسین(ع) پرچم‌ها و کتیبه‌های مربوط به ماه محرم در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) نصب و سراسر صحن ها و رواق های مطهر رنگ و بوی محرم و عزا گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا