لباس های دلاری در بوتیک های تهران

زهرا افشاری

پایگاه خبری افق و اقتصاد – روزگذشته خبری از فروش لباس در بوتیک های تهران با قیمت دلاری در شبکه های اجتماعی دست به دست می شد که در آن دلیل این گونه قیمت گذاری، خارجی بودن لباس ها عنوان شده بود.

در این خبر آمده است: «یک پخش‌کننده لباس در بازار تهران می‌گوید: خرده‌فروشان سطح شهر به دنبال کسب درآمد بیشتر از موقعیت ایجاد شده و ادامه نوسان نرخ ارز در بازار هستند، از این رو برای جلب توجه بیشتر و اینکه به مشتری تفهیم شود که جنس کاملا خارجی و وارداتی است، اقدام به قیمت‌گذاری لباس با نرخ دلار کرده‌اند.»

براساس این خبر فروشندگان لباس های دلاری، دلیل و منطق این نوع قیمت گذاری شد را خارجی بودن پوشاک اعلام می کنند و می گویند دلیل این گونه قیمت گذاری این است که مشتری بپذیرد اجناس عرضه شده کاملا خارجی و با کیفیت بالاست.

در این میان به نظر می رسد جای نظارت اتحادیه ها و اجرای قوانین واردات و جلوگیری از ورود و فروش اجناس قاچاق خالی است.

در همین رابطه دکتر مجید افتخاری، عضو هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک و نساجی در گفت و گو با افق و اقتصاد ضمن تکذیب این خبر، گفت: پوشاک و لباس ارتباط مستقیمی با مد دارد و به مد روز در بازار عرضه می شود به همین دلیل نمی‌تواند با نرخ ارز و دلار افزایش قیمت داشته باشد.

افتخاری افزود: بنده بعد از بیست و هفت سال سابقه تولید و عرضه پوشاک تا به حال چنین موضوعی را نه دیده نه شنیده ام چه بسا اگر چنین موضوعی در بازار عرضه پوشاک اتفاق می افتاد اتحادیه بعد از پیگیری حتما برخورد قاطعی با متخلفان انجام می داد .

وی اظهار کرد: آیا این امکان وجود دارد که کسی در شرایطی که دلار افت می‌کند قیمت اجناس خود را پایین آورده و با رشد دلار افزایش قیمت دهد ؟ قطعاً چنین موضوعی امکان پذیر نیست چون در این صورت لطمه سنگینی به بازار پوشاک کشور وارد خواهد شد و قطعاً اتحادیه پوشاک چنین اجازه ای به فروشندگان نخواهد داد .

عضو هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک و نساجی بیان کرد: حال نه اینکه چنین چیزی اصلا وجود نداشته باشد اما این دست قیمت گذاری ها را کسانی انجام می دهند که کالای قاچاق وارد کرده و به صورت فروش در منزل و خصوصی عرضه می کنند .

وی افزود: عرضه پوشاک به قیمت دلاری در بازار و بوتیک ها غیر قانونی بوده و قطعاً اتحادیه پوشاک و بازرسان اتحادیه با چنین قیمت‌گذاری‌ها و فروش هر گونه پوشاک با نرخ ارزی و قیمت دلاری برخورد خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا