۲۲ خدمه کشتی حمل ال‌پی‌جی حادثه دیده سالم هستند

پایگاه خبری افق و اقتصاد – علی اکبر صفایی با اشاره به حادثه آتش سوزی کشتی حمل ال پی جی گفت: ۲۲ خدمه این کشتی همگی از حادثه جان سالم بدر بردند و در سلامت کامل هستند.

علی اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در نشست خبری با اشاره به تأثیر اقتصاد دریانوردی در کشور، گفت: مباحث اقتصاد دریا در طول تاریخ کشور علی الخصوص در این ایام بیشترین توجه به این موضوعات شده و پس‌از جلسات متعددی که در مجمع مصلحت نظام انجام شد سیاست کلی نظام دریا توسط مجمع تشخیص ابلاغ شد و همزمان در دولت مردمی سیزدهم مبحث کار گروه ملی اقتصاد دریا ایجاد و پیگیری شد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه تصریح کرد: کشتی حمل ال پی جی (LPG) ناوگان گازی است که گاز را در دمای منفی ۴۶ درجه به صورت مایع نگه می‌دارد؛ ظرفیت این کشتی ۶ هزار و ۵۰۰ تن است که با پرچم پاناما و با خدمات اوکراین و هند دچار آتش سوزی و انفجار شد اما با درایت مجموعه بنادر و همکاری وزارت نفت همه ۲۲ نفر از کارکنان کشتی سالم و از غرق شدن کشتی جلوگیری شد که این برگ برنده‌ای برای سازمان بنادر و دریانوردی است.

صفایی با اشاره به رشد مسافرت‌های دریایی در ادامه تاکید کرد: در گردشگری‌های دریایی رشد ۸ درصد نسبت به سال گذشته داشتیم که در بحث ترانزیت شامل افزایش ۳۹ درصد بودیم که ترانزیت در دریایی خزر وضعیت مناسب‌تری داشت. در حال حاضر ۴ نقطه برای ایجاد پتروشیمی در سواحل در حال پیگیری و اجرا است که نقاطی برای ایجاد شهرک‌های ساحلی مسکونی شناسایی شده و انتظار می‌رود با اجرایی شدن برنامه‌های پیش‌بینی شده در بحث اشتغال و جذب جمعیت روند مناسبی پیش رود که موجب رشد مثبت در کل کشور خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام افزایش تعداد دریانوردان در حال حاضر، گفت: تعداد دانشگاه‌های مربوط به حوزه دریانوردی در کشور به اندازه تعداد انگشتان دست بوده که امروزه با ایجاد چند مجموعه برای آموزش دریانوردان رشد داشتیم. البته شرایط به گونه‌ای است که دریانوردان هر دو الی سه ماه می‌توانند با خانواده‌هایشان زندگی کنند و باز با این شرایط حدود چهار هزار و ۶۰۰ نفر دریانورد کمبود داریم.

وی درخصوص تخلیه و بارگیری در بنادر کشور گفت: تا به امروز نزدیک به یک میلیون و ۵۰ هزار TEU( واحد شمارش کانتینر) در بنادر کشور تخلیه و بارگیری شده است که انتظار می‌رود تا پایان سال حدود ۳ میلیون TEU افزایش بیابد.
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا