برگزاری ۵۰۰ ویژه برنامه در هفته تکریم مقام سالمند

مدیرکل سلامت شهرداری تهران از اجرای بیش از ۵۰۰ ویژه‌برنامه در هفته گرامیداشت و تکریم منزلت مقام سالمند در پایتخت خبر داد.

پایگاه خبری افق و اقتصاد – حمید صاحب مدیرکل سلامت شهرداری تهران با اشاره به اینکه از ۸ تا ۱۴ مهرماه به عنوان هفته ملی گرامیداشت و تکریم منزلت مقام سالمند نامگذاری شده است، از همکاری بین بخشی مجموعه های دولتی متولی حوزه سالمندان و تشکل های مردم نهاد این حوزه با اداره کل سلامت شهرداری تهران برای برگزاری مراسم‌ های باشکوه این هفته خبر داد و افزود: برگزاری جشن بزرگداشت کرامت سالمندی در باغ موزه قصر با شرکت یک هزار سالمند، برگزاری مراسم عهد ماندگار در پاسداشت نیم قرن زندگی مشترک زوجین سالمند و نیز برگزاری چهارمین دوره رقابت های نشاط سالمندی با عنوان گنجینه پویا از جمله برنامه های شاخص پیش بینی شده این هفته است.

وی با تاکید بر اهمیت ایجاد فضایی مناسب برای برگزاری دورهمی سالمندان و گذران اوقات فراغت آنان در محیطی امن و با نشاط از افتتاح اولین پاتوق سالمندی تهران در منطقه ۶ تهران خبر داد و گفت: پاتوق سالمندی با هدف ایجاد فضایی برای دورهمی، گعده و ارائه خدمت به سالمندان در قالب کلاس های آموزشی و اجتماعی فعالیت خود را آغاز خواهند کرد. انتظار می رود این پاتوق ها به تدریج و با ایجاد زیر ساخت های لازم در دیگر مناطق و محله های پایتخت فعالیت خود را آغاز کنند.

جشن نوه‌ها برای پدربزرگ و مادر بزرگها با اشاره به اینکه نوه ها میوه زندگی سالمندان هستند و پدربزرگ و مادربزرگ در کنار نوه های خود حال خوب زندگی را بیش از هر زمان دیگری درک می کنند از برگزاری مراسم روز جهانی سالمند با حضور نوه ها درفرهنگسرای ملل خبر داد و عنوان کرد: این مراسم با همکاری شورای ملی سالمندان کشور، اداره کل بهزیستی و فرمانداری تهران برگزار و پیش بینی شده است در این مراسم بازی های نوه ها با پدر بزرگ و مادربزرگ خود و خاطره گویی و قصه گویی اجرا شود.

صاحب خاطرنشان کرد: حضور سالمندان در کنار نوه های خود جلوه های بی بدیلی از نشاط و شادابی را میان سالمندان ایجاد می کند. نشاطی که ایجاد آن اولویت اداره کل سلامت شهرداری تهران برای این گروه جمعیتی است.

تجلیل از برگزیدگان گنجینه های شهر مدیرکل سلامت شهرداری تهران در ادامه با اشاره به برگزاری رویداد گنجینه های شهر و معرفی نفرات برتر هر منطقه در رشته های مختلف هنری این جشنواره از تکریم سالمندان برتر منطقه ای در این هفته خبر داد و بیان کرد: سالمندان استقبال چشمگیری از رویداد گنجینه های شهر صورت دادند و نفرات برتر هر منطقه نیز با داوری انجام شده از سوی کارشناسان در هر رشته معرفی و انتخاب شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا