پیگیری شورای شهر برای تامین اتوبوس‌های جدید

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه روز گذشته تعدادی اتوبوس به ناوگان حمل و نقل اضافه شد، گفت: این تعداد ما را راضی نمی‌کند و پیگیری می‌کنیم تا اتوبوس‌هایی که بر اساس تعهد قراربود ساخته شود، از طرف سازندگان تامین شود.

پایگاه خبری افق و اقتصاد – مهدی چمران در یکصد و هشتادمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه علت ترافیک را همه می‌دانند، اظهار کرد: ما بیش از ظرفیت خیابان‌ها خودرو داریم و مردم بیشتر از خودرو‌های شخصی و تک سرنشین استفاده می‌کنند و اگر این خودرو‌ها جمع‌آوری شوند و با اتوبوس‌ها تردد کنند از تعداد وسایل شخصی کاسته خواهد شد.

وی با بیان اینکه مردم می‌گویند باید در صف بایستند تا به وسایل حمل و نقل عمومی دسترسی پیدا کنند، یادآور شد: چند روز دیگر آلودگی و وارونگی هوا پیش می‌آید و بحث سال‌های قبل تکرار می‌شود. باید ببینیم کشور‌های دیگر چه کردند. در پکن می‌بینیم سوخت اصلاح شده و وضعیت وسایل حمل و نقل عمومی بهبود پیدا کرده است.

چمران تاکید کرد: همین که دولت می‌گوید نیازی نیست برای کسب پروانه به چند اداره مراجعه کنند، اگر عملیاتی شود، از میزان تردد خواهد کاست.

وی با بیان اینکه در بودجه امسال علاوه بر۱۷ هزار میلیارد تومان رقم پیش بینی شده ۱۰ هزار میلیارد تومان برای تامین وسایل حمل و نقل عمومی پیش‌بینی کردیم، اظهار کرد: ۳ برابر این بودجه برای اتوبوس و مترو قرارداد منعقد شده است. در هفته‌های آینده از معاون حمل و نقل و ترافیک دعوت می‌کنیم تا آغاز به ساخت واگن‌های مترو را اعلام کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه دیروز تعدادی اتوبوس وارد ناوگان شد، گفت: البته این ما را راضی نمی‌کند و پیگیری می‌کنیم و فشار وارد خواهیم کرد که اتوبوس‌سازان دستگاه‌هایی را که قول داده بودند، تامین کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا