تهران بارانی می‎شود

کارشناس سازمان هواشناسی گفت که دمای هوا با بارش باران در تهران و برخی از استان‌های مرکز و شمال کشور کاهش می‎یابد.

پایگاه خبری افق و اقتصاد – کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: امروز در استان‌های گیلان، غرب مازندران، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، رگبار باران، رعدوبرق، همراه با وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است. همچنین امروز مناطقی از کرمانشاه، کردستان، همدان، زنجان، و قزوین بارش پراکنده دارند.

کارشناس سازمان هواشناسی، ادامه داد: فردا ضمن احتمال بارش تگرگ در شمال غرب کشور، بارش‌ها در کرمانشاه، ایلام، همدان، مرکزی و غرب گلستان تداوم دارد. فردا بارش استان‌های تهران، البرز، قزوین و سمنان را نیز در برمی‌گیرد که شدت بارش‌ها فردا مربوط به گیلان و شمال‌غرب است که در همین رابطه هشدار نارنجی صادر شده است.

رفیعی، افزود: پنجشنبه بارش‌ها در شمال‌غرب، سواحل دریای خزر، شمال‌شرق و ارتفاعات البرز، مرکزی ادامه دارد. چهارشنبه و پنجشنبه با نفوذ جریانات خنک شمالی در نوار شمالی شاهد کاهش دما در این مناطق خواهیم بود.

وی گفت: امروز در غرب و بخش‌هایی از مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز و طی سه روز پایانی هفته در غرب، بخش‌هایی از مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز و شرق کشور، وزش باد شدید است که گاهی مواقع سبب خیزش گردوخاک می‌شود.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، آب‌های خلیج‌فارس طی ۵ روز آینده مواج و متلاطم خواهد شد و آب‌های دریای خزر در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه مواج می‌شود.

رفیعی برای تهران آسمانی نیمه ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی کرد که در ساعات عصر بارش پراکنده نیز مورد انتظار است. بیشینه دمای پایتخت ۲۷ و کمینه دما ۱۹ درجه ثبت شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا