ایران – قطر؛ نبرد قلعه نویی با کی روش برای دومین قهرمانی؟

تیم ملی فوتبال کشورمان امشب از ساعت ۲۱:۳۰ در فینال تورنمنتی دوستانه به مصاف تیم قطر خواهد رفت.

پایگاه خبری افق و اقتصاد – فینال تورنمنت چهارجهانبه و دوستانه اردن امشب ساعت ۲۱:۳۰ بین تیم ملی فوتبال کشورمان با قطر برگزار می شود. این بازی شاید یکی از مهم ترین مسابقات تیم ملی قبل از حضور در جام ملت های آسیا محسوب شود. قطر برای ما رقیب و رفیقی فوتبالی نام آشناست.  بارها اردوهای تیم ملی مان را در آن کشور برگزار کرده ایم و حالا در یک فینال دوستانه مقابل هم قرار می گیریم. کارلوس کی روش سرمربی سابق تیم ملی که بیش از ۸ سال سکان هدایت تیم ملی کشورمان را در دست داشت روبه روی شاگردان قدیمی اش قرار می گیرد. او آنقدر با تیم ملی ایران احساس رفاقت و نزدیکی می کند که در روز اول مسابقات حتی به رختکن تیم ملی کشورمان سر زد! با امیر قلعه نویی سرمربی و مهدی محمدنبی مدیر تیم هم دیدار کرد.

کی روش در تیم ملی قطر قطعا هیچ کدام از مشکلات فوتبال کشورمان را مثل نداشتن امکانات مناسب، زمین تمرین مطلوب، پرداخت نشدن به موقع دستمزد و … را ندارد اما شاید در قطر مشکلی بزرگ تر داشته باشد که  آن نداشتن بازیکنان مستعد به تعداد کافی است! فوتبال کشورمان با وجود تمام ایرادها و مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری هنوز هم یکی از بهترین و برترین  تیم های قاره آسیاست. ما در رده ۲۱ فیفا هستیم ولی قطری که میزبان جام جهانی هم بوده در رده ۶۱ بوده و بهترین رتبه قطر در رده بندی فیفا ۴۳ بوده است! 

نکته جالب تر مسابقه فینال امشب این است که سرمربیان هر دو تیم از شیوه بازی تیم شان ناراضی بودند. امیر قلعه نویی صراحتا به اشکالات خط دفاعی تیم ملی اشاره کرد و کارلوس کی روش هم با انتشار پستی در صفحه شخصی خود اعتراف کرد که تیم ملی قطر مقابل عراق خیلی خوب بازی نکرده است. قطر در ضربات پنالتی تیم عراق را شکست داد و فینالیست شده بود و کی روش در گفت و گو با خبرنگاران هم جملاتی بر زبان آورد که حداقل کمتر در زمان حضورش در تیم ملی کشورمان بر زبان می آورد. او گفت:  این بدترین بازی دوران مربیگری ام بود و داشتم خفه می شدم. ما در این بازی مستحق برد نبودیم.»

برخی کارشناسان می گویند کی روش معمار تیم ملی ماست و به خوبی به نقاط ضعف و قوتش آگاهی دارد. حالا تقابل امیر قلعه نویی با کی روش  به جز حساسیت های مرسوم فینال یک اهمیت دیگر هم دارد و آن هم تقابل مربیان ایرانی و خارجی فوتبال ملی ماست.  مسابقه ای که برای هر دو مربی حیثیتی محسوب می شود. تیم ملی در صورت پیروزی در این فینال به دومین عنوان قهرمانی از زمان حضور قلعه نویی می رسد. پیش از این تیم ملی با هدایت او قهرمان کافا شد. 

در زمینه فنی تیم ملی کشورمان در بازی با اردن در خط دفاع متزلزل نشان داد و در نیمه دوم زیر فشار حملات حریف قرار گرفت اما خوشبختانه اردنی ها گلزن نبودند و حتی پنالتی را هم از دست دادند اما در این دیدار ضعف تیم ملی در دفاع بیش از همیشه آشکار شد بخصوص در جناح چپ و مدافعان میانی که بارها اردنی ها از این ناحیه ها صاحب موقعیت گلزنی شدند. باید دید قلعه نویی تا امشب چه راهکارهایی برای ترمیم خط دفاع تیم ملی در نظر می گیرد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا