وزارت صمت خواستار اعمال صفر شدن سود بازرگانی روغن خام شد

پایگاه خبری افق و اقتصاد -معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت خواستار اعمال صفر شدن سود بازرگانی واردات روغن خام، روغن پالم و دانه‌های روغنی از ابتدای سال ۱۴۰۲ شد.

محمد مهدی برادران – معاون صنایع عمومی وزارت صمت- در نامه‌ای به مهدی ضیغمی – رئیس کل سازمان توسعه تجارت –  خواستار اعمال صفر شدن سود بازرگانی واردات روغن خام، روغن پالم و دانه‌های روغنی از ابتدای سال ۱۴۰۲ شد.

برادران در این نامه با اشاره به نامه‌های قبلی در این رابطه که از سوی دبیر کمیسیون اقتصادی هیئت دولت و وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر صفر شدن سود بازرگانی واردات انواع روغن خام، روغن پالم و دانه‌های روغنی، از سازمان توسعه تجارت خواسته که با توجه به اعلام نظر موافق این معاونت، موضوع بررسی و اقدامات لازم انجام شود.

گفتنی است؛ مرداد ماه امسال هم بازرس انجمن صنایع روغن نباتی گفته بود که کالای اساسی روغن نباتی دارای قیمت تثبیتی است و در قیمت‌گذاری لحاظ شده توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در سال ۱۴۰۱ نرخ سود بازرگانی صفر در نظر گرفته شد و تغییرات سود بازرگانی واردات انواع روغن خام باید از ابتدای سال ۱۴۰۲ لحاظ شود، اما این موضوع محقق نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا