اختصاص ۳۵۰۰ میلیارد تومان برای خدمات زیربنایی نهضت ملی

پایگاه خبری افق و اقتصاد- معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با تشریح بخشی از تسهیل‌گری‌ها برای تسریع در اجرای نهضت ملی مسکن از هزینه ۳ هزار و ۵۰۰ میلیاردتومان صندوق ملی مسکن برای خدمات زیربنایی طرح های مسکنی دولت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری افق و اقتصاد به نقل از وزارت راه و شهرسازی، هادی عباسی اصل، تسهیل‌گری در تامین خدمات زیربنایی و روبنایی را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های معاونت مسکن و ساختمان عنوان کرد و افزود: بر اساس بند ص تبصره ۱۱ ماده واحده قانون بودجه امسال برای تامین بخشی از منابع مالی موردنیاز خدمات روبنایی و زیربنایی طرح نهضت ملی مسکن، امکان تهاتر اراضی دولتی با بنیاد مسکن، شهرداری‌ها، استانداری‌ها، قرارگاه خاتم‌الانبیا، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد مستضفعان بر اساس قیمت کارشناسی ایجاد شده و در حال انجام است.

وی پرداخت سهم صندوق ملی مسکن برای تامین خدمات زیربنایی را از دیگر اقدامات برشمرد و افزود: به منظور اجرای مصوبات ششمین جلسه شورای عالی مسکن، هم‌اکنون حدود ۳ هزار و ۵۰۰ میلیاردتومان از محل منابع صندوق ملی مسکن برای تامین خدمات زیربنایی هزینه شده و مقرر است تا وزارت نیرو و استانداری‌ها، هریک به همین میزان نسبت به تامین مالی زیرساخت‌ها اقدام کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی،، افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن و کاهش نرخ سود بازپرداخت تسهیلات را راهکاری برای تسریع در اجرای نهضت ملی مسکن عنوان کرد.

عباسی اصل یادآور شد: هم‌اکنون سقف تسهیلات مسکن در مناطق شهری ۵۵۰ میلیون تومان شده که نرخ این تسهیلات برای پروژه‌های حمایتی از ۲۳ به ۱۸ درصد کاهش یافته است؛ همچنین، بر اساس مصوبه هیات وزیران سقف تسهیلات ساخت مسکن در مناطق روستایی از ۲۰۰ میلیون تومان به ۳۵۰ میلیون تومان با نرخ ۵ درصد افزایش داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا