تقویت منابع اعتباری جهاد آبرسانی با ایجاد سبد مالی

پایگاه خبری افق و اقتصاد – مشاور وزیر و رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو بر ایجاد سبد مالی مطمئن با هدف تامین اعتبار پروژه‌های جهاد آبرسانی در کشور تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری افق و اقتصاد به نقل از روابط عمومی آبفای خراسان رضوی، میثم جعفرزاده در پنجمین جلسه ناظرین عالی مرکز جهاد آبرسانی که در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در این سبد مالی از کمک‌های خیرین، نهادهای عمومی غیردولتی و مدل‌های سرمایه‌گذاری می‌توان بهره گرفت.

وی با اشاره به گذشت دو سال از آغاز اجرای جهاد آبرسانی روستایی در کشور، روند کار را خوب توصیف کرد و گفت: در صورت تقویت بنیه مالی جهاد آبرسانی، پروژه‌های تامین آب در ۷ یا ۸ استان کمتر از زمان تعیین شده تکمیل و بهره‌برداری خواهد شد.

جعفرزاده با بیان اینکه جهاد آبرسانی مطالبه‌ نظام، مردم و کشور است، تصریح کرد: افتتاح زودتر از موعد پروژه‌ها ارزش بالایی دارد.

وی همچنین از ناظرین جهاد آبرسانی خواست همانطور که با تفکر بسیجی شروع کردند، قوی‌تر از گذشته کار را دنبال کنند و برای تسریع در روند کار جلسات خود را به صورت هفتگی و از طریق ویدئو کنفرانس برگزار کنند.

در بخشی از این نشست مهدی خان‌احمدی، معاون مرکز جهاد آبرسانی نیز از تدوین پیش‌نویس سند جامع آبرسانی روستایی خبر داد خاطرنشان کرد: سامانه GIS در تاسیسات آبرسانی روستایی به عنوان یک نقشه جامع، پیاده‌سازی خواهد شد.

وی به پروژه‌های مشترک آبرسانی روستایی و عشایری اشاره کرد و با بیان اینکه تامین آب از وظایف ذاتی وزارت نیرو است، بر ساماندهی جدی آبداران تاکید کرد.

در ادامه ناظرین عالی مرکز جهاد آبرسانی، پیشنهادها، دیدگاه‌ها و نظرات خود را برای تسریع در روند اجرای پروژه‌های آبرسانی مطرح کردند.

در بخش دیگری از این جلسه حسین امامی، مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان رضوی در خصوص وضعیت پروژه‌های جهاد آبرسانی در استان اظهار کرد: پروژه‌های آبرسانی ۴۹ روستای استان با تامین ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار ظرف دو ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا