به ازای هر کرسی مجلس بیش از ۵۱ نفر نامزد حضور دارند

پایگاه خبری افق و اقتصاد _ سخنگوی شورای نگهبان گفت: ۱۴ هزار و ۹۱۲ نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت شدند و به ازای هر کرسی مجلس، بیش از ۵۱ نفر نامزد حضور دارند .

هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگویی درباره آخرین وضعیت بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: مهلت یک ماهه شورای نگهبان برای بررسی اعتراضات و شکایات داوطلبانی که در مراحل قبل تایید صلاحیت نشده بودند، روز گذشته (۱۹ بهمن ۱۴۰۲) به پایان رسید و در نهایت ۱۴ هزار و ۹۱۲ نفر به عنوان نامزدهای نهایی انتخابات مجلس توسط هیات‌های نظارت و شورای نگهبان تایید و معرفی شدند.

وی بیان کرد: بیش از ۷۳ درصد داوطلبان تایید صلاحیت شدند و به ازای هر کرسی مجلس بیش از ۵۱ نفر نامزد هستند و می‌توانند با هم رقابت کنند.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: از ۴۰۰ نفر دهه هفتادی، بیش از ۵ هزار نفر دهه شصتی، بیش از ۵ هزار و ۱۰۰ نفر دهه پنجاهی و حدود ۳ هزار و ۴۰۰ نفر دهه چهلی هستند. شش برابر تعداد کرسی‌های مجلس یعنی بیش از یک هزار و ۷۰۰ نفر از کاندیداها، خانم هستند.

طحان نظیف گفت: بیش از یک هزار و ۱۰۰ نفر اساتید دانشگاهی، حدود ۲۵۰ نفر پزشک و از کادر درمان، بیش از ۲۰۰ نفر از روحانیون و حوزویان، بیش از یک هزار و ۷۰۰ نفر از فرهنگیان و بیش از ۴۰۰ نفر نیز از جامعه حقوقی اعم از قضات و وکلا هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا