پالایشگاه های هند به روی نفتکش ‌های روسی بسته شد

پایگاه خبری افق و اقتصاد – طبق گزارشی که بلومبرگ به نقل از منابع آگاه منتشر کرد همه پالایشگاه‌ های هندی، اکنون حاضر به دریافت نفت روسیه که توسط کشتی ‌های شرکت نفتکش سوفکامفلوت (Sovcomflot) حمل شده است نیستند تا مبادا تحریم‌ های آمریکا علیه روسیه را نقض کنند.

آمریکا در دومین سالگرد حمله نظامی روسیه به اوکراین و در واکنش به مرگ الکسیس ناوالنی، مخالف سیاسی کرملین، تحریم‌های جدیدی را ماه گذشته علیه روسیه وضع کرد. در میان ۵۰۰ هدف تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری و وزارت خارجه آمریکا، شرکت نفتکش سوفکامفلوت و بیش از ده‌ها نفتکش مرتبط به این شرکت دولتی روسی، قرار گرفتند.

به گفته منابع آگاه، همه پالایشگاه‌های هندی اکنون محتاطانه، مالکیت هر نفتکش حامل نفت روسیه را بررسی می‌کنند تا مطمئن شوند این کشتی‌ها با سوفکامفلوت یا نهادهای دیگر قرار گرفته در لیست تحریم‌های آمریکا، ارتباطی ندارند.

دو منبع آگاه هفته گذشته به رویترز گفتند: شرکت ریلاینس که بزرگترین پالایشگر نفت در هند است، خرید نفت از روسیه و حمل شده توسط نفتکش‌های سوفکامفلوت را در پی اعمال سختگیرانه‌تر تحریم‌های آمریکا، متوقف کرده است. در نتیجه، شرکت ریلاینس از شرکای تجارت کننده نفت روسیه خود خواسته است محموله‌های نفت را در نفتکش‌های سوفکامفلوت ارسال نکنند.

پالایشگاه‌ها در هند نگران هستند که تحریم‌های جدید، ارسال نفت از روسیه در کشتی‌های تحریم نشده را دشوارتر خواهد کرد و هزینه‌های حمل را افزایش داده و به حاشیه سود پالایش آنها لطمه می‌زند.

یک منبع دولتی هندی گفت: هند همچنان نفت از روسیه خریداری می‌کند اما به شرط این که در قیمت ۶۰ دلار در هر بشکه که سقف قیمت تعیین شده توسط گروه هفت است، فروخته شده باشد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، پیش از جدیدترین تحریم‌های آمریکا، حاشیه سود پالایش برای بزرگترین شرکت‌های پالایش نفت دولتی هند در بحبوحه دسترسی دشوارتر به نفت روسیه و افزایش نرخ حمل بار به دلیل اختلالات دریای سرخ، کاهش پیدا کرده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا