واردات ۳۰ تن شمش طلا در سال گذشته به کشور

پایگاه خبری افق و اقتصاد – براساس گزارش گمرک جمهوری اسلامی ایران ۳۰ تن شمش طلا نیز از طریق گمرک به کشور وارد شد که ۳ درصد از ارزش کل واردات کشور را شامل می‌شود.

طبق اعلام گمرک جمهوری اسلامی ایران، واردات تلفن همراه از طریق گمرکات کشور به دو شیوه تجاری و مسافری در سال گذشته به ۱۴ میلیون و ۶۸۸ هزار و ۵۸۰ دستگاه رسید.

ارزش این تعداد گوشی تلفن همراه که به ۲ شیوه تجاری و مسافری در سال ۱۴۰۲ وارد کشور شد، ۳ میلیارد و ۲۰۲ میلیون دلار برآورد شده است که ۴.۵ درصد از ارزش کل واردات کشور را شامل می‌شود.

بر اساس این گزارش، گوشی تلفن همراه به شیوه تجاری در سال ۱۴۰۲ به تعداد ۱۴ میلیون و ۲۲۲ هزار و ۳۰۶ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۲ میلیارد و ۹۳۲ میلیون دلار به شیوه تجاری وارد و از گمرکات کشور ترخیص شده است. همچنین، در مدت یادشده ۴۶۶ هزار و ۲۷۴ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۲۷۰ میلیون دلار به شیوه مسافری وارد کشور شده است.

همچنین در ادامه این گزارش آمده است که در سال ۱۴۰۲، ۳۰ تن شمش طلا از طریق گمرکات به کشور وارد شده است. در این رابطه محمد رضوانی‌فر – معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران  – می‌گوید: ۳ درصد از ارزش کل واردات کشور در سال ۱۴۰۲ به واردات شمش طلا اختصاص داشت.

رضوانی‌فر با اشاره به اینکه بیشترین میزان واردات شمش طلا به لحاظ وزنی از طریق گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) انجام شده است، گفت: در ۱۲ ماهه سال گذشته، ۷۴.۵۸ درصد از وزن واردات شمش طلا از طریق گمرک فرودگاه امام خمینی (ره)، ۱۶ درصد از گمرک باشماق و ۷ درصد از گمرک تبریز وارد شده است.

به گفته وی سه گمرک فوق (امام خمینی (ره)، باشماق و تبریز) بیش از ۹۷ درصد از وزن واردات شمش طلا را به خود اختصاص دادند و مابقی واردات این محصول به ترتیب از گمرکات مشهد، فرودگاه اصفهان، فرودگاه شیراز و گمرک اصفهان انجام گرفته است.

شایان ذکر است، هیئت دولت در آذرماه سال ۱۴۰۱ مصوب کرد تا تسهیلاتی جهت واردات شمش طلا برقرار شود، پس از این مصوبه، واردات شمش طلا به کشور آغاز شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا