حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق

پایگاه خبری افق و اقتصاد – حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق منجر به شهادت چند تن از جمله سردار زاهدی از فرماندهان سپاه قدس شد.

رژیم صهیونیستی در تجاوز جدید خود، غروب امروز به ساختمان کنسولگری ایران در منطقه المزه حمله کرد. خبرگزاری سانا از خسارات وارده سنگین به ساختمان هدف قرار گرفته و ساختمانهای مجاور خبر داد و اعلام کرد که پدافند سوریه با برخی موشک‌های شلیک شده مقابله کرده است.

بیانیه وزارت دفاع سوریه

به دنبال این حمله وزارت دفاع سوریه اعلام کرد: حدود ساعت ۱۷ عصر امروز، دشمن اسرائیلی از سمت جولان اشغالی سوریه، ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را هدف حمله هوایی قرار داد .این حمله منجر به تخریب کل ساختمان و شهید و مجروح شدن همه افراد داخل شد.کار برای خروج اجساد شهدا و مداوای مجروحان و آواربرداری ادامه دارد.

برخی منابع خبری از شهید و زخمی شدن شماری بر اثر این حمله ددمنشانه خبر دادند. رسانه‌های سوری اعلام کردند که طبق آمار اولیه ۶ نفر بر اثر این حمله شهادت رسیده اند.

گزارش راشاتودی

راشا تودی در گزارشی از محل انفجار امروز دمشق اعلام کرد که رژیم صهیونیستی تجاوز جدیدی را ضد دمشق انجام داده است که ساختمان مجاور سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق را هدف قرار داده است.  بر اساس این گزارش اطلاعات موجود نشان می‌دهد که این ساختمان به صورت کامل منهدم شده است و همچنان دود از ویرانه‌های این ساختمان به آسمان بلند می‌شود.

این گزارش اعلام کرد که اطلاع دقیقی از تعداد و هویت شهدای احتمالی این حمله در دست نیست.

شهادت سردار زاهدی

خبرنگار راشاتودی اعلام کرد که این انفجار در منطقه‌ای انجام شده که منطقه‌ای دیپلماتیک و حفاظت شده بوده است.

در همین ارتباط خبرنگار المیادین از شهادت سردار محمد رضا زاهدی فرمانده سپاه قدس در لبنان و سوریه در حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق خبر داد. فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه هم درتماس تلفنی با همتای ایرانی خود حمله به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا