معافیت ساخت و سازهای حوزه خدمات عمومی از پرداخت حق بیمه کارگران ساختمانی

پایگاه خبری افق و اقتصاد – بنابر اعلام سخنگوی دولت، آئین‌نامه فعالیت‌های حوزه خدمات عمومی که خدمات به مردم ارائه می‌شود، تصویب شد به گونه‌ای که در حوزه‌های آموزشی، بهداشتی، درمانی، ورزشی و فرهنگی و غیره که لازم است ساخت و سازهایی در این حوزه‌ها انجام بگیرد، آنان از پرداخت حق بیمه کارگران ساختمانی معاف شدند.

علی بهادری جهرمی، روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت، گفت: با برگزاری جلسه فوق العاده دیروز هیأت دولت، جلسه امروز هیأت دولت چهارمین جلسه در سال ۱۴۰۳ بود که برگزار شد. در جلسه امروز، وزرا گزارش‌هایی در خصوص خدماتی که در ایام نوروز به مردم داشتند، ارائه کردند.

وی با بیان اینکه در بخش گردشگری، حمل و نقل ریلی، زمینی، هوایی و دریایی وزیر گردشگری و نیز وزیر راه و شهرسازی گزارش‌هایی ارائه کردند، افزود: از همه عزیزانی که در ایام نوروز خدمات خود را به مردم ارائه کردند، تشکر می‌کنیم، از جمله از نیروهای هلال احمر و انتظامی که که باید به آن‌ها خدا قوت گفت.

دبیر هیأت دولت به تشریح مصوبات جلسه امروز هیات دولت پرداخت و گفت: آئین‌نامه فعالیت‌های حوزه خدمات عمومی که خدمات به مردم ارائه می‌شود، تصویب شد به گونه‌ای که در حوزه‌های آموزشی، بهداشتی، درمانی، ورزشی و فرهنگی و غیره که لازم است ساخت و سازهایی در این حوزه‌ها انجام بگیرد، آنان از پرداخت حق بیمه کارگران ساختمانی معاف شدند، تا هزینه تمام شده این ابنیه‌ها به شرط آنکه به صورت دائمی در اختیار این حوزه‌ها باشند، از ارائه حق بیمه معاف شدند.

بهادری جهرمی از تصویب اولین اساسنامه سازمان توسعه ای و سرمایه‌گذاری در حوزه علم و فناوری توسط هیأت دولت خبر داد و گفت: مطابق این اساسنامه، اولین سازمان توسعه‌ای فناوری در پارک علم و فناوری پردیس مجوز پیدا کرد که در همه حوزه‌های مالی، سرمایه گذاری، مشارکت اقتصادی و افزایش دامنه تاثیرگذاری فعالیت‌ها تحت یک شرکت مستقل اداره کند.

وی افزود: این مقدمه‌ای است برای توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان برای همه مجموعه‌های دانش‌بنیان که تحت نظر وزارتخانه‌ها فعالیت می‌کنند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه سه آیین نامه دیگر در حوزه نخبگان داشتیم، اظهار کرد: آیین نامه جذب و نگهداری سرمایه انسانی استعدادهای برتر در دستگاه های اجرایی اصلاح شد تا حمایت مؤثرتری از این  نخبگان داشته باشیم. دو آیین نامه دیگر در حوزه وزارت کشور و وزارت نفت اصلاح شد و موانع پیش راه آنها برداشته شد.

بهادری جهرمی گفت: وزارت نفت مکلف شد نسبت به ایجاد و راه اندازی و تکمیل زنجیره ارزش مجتمع های پتروشیمی و پتروپالایشگاهی با بهره گیری از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در داخل کشور اقدام کند یا از طریق صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت، سازوکاری برای انواع ضمانت نامه های قراردادی برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی در حوزه صنعت نفت داشته باشد تا با سرعت بیشتری برای جهش تولید از مجموعه های تولیدی داخلی بویژه مجموعه های دانش بنیان حمایت داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا