سردار سلامی در جمع زائران: خبرهای خوبی از انتقام خواهید شنید

پایگاه خبری افق و اقتصاد _ سردار سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با همراهی فرمانده قرارگاه نجف اشرف، فرمانده و جانشین سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان، معاون سیاسی امنیتی استانداری، دبیر ستاد اربعین و جمعی از مسئولان استان از پایانه بین‌المللی خسروی بازدید کرد.

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران در ادامه بازدیدهایش از مرزهای اربعینی، امروز به مرز خسروی ‌رفت تا ضمن دیدار با مسئولان و دست‌اند‌ر‌کاران ستاد اربعین کرمانشاه، ‌در جریان تردد و بازگشت زائران قرار گیرد.

‌‌وی با حضور در گیت‌های عبور زائران با مردم حاضر در مرز به گفت‌وگو پرداخت و در جریان وضعیت تردد و مشکلات موجود در مسیر قرار گرفت و در پاسخ به مردم درباره انتقام از رژیم صهیونیستی گفت که خبرهای خوبی از انتقام می شنوید ان‌شاالله.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و افزون بر ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

مرز خسروی در گذشته بخشی از راه ابریشم بود که خسروی – منذریه، مسیر اصلی به سمت جاده بغداد و سپس بندر حلب در سوریه و ساحل دریای مدیترانه بود.

خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰ کیلومتر، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشور با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانون مهم تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

قصرشیرین ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت دارد و زائرانی که مرز خسروی را برای ورود به عراق انتخاب می‌کنند پس از عبور از شهرهای دیالی و بغداد به کاظمین، سپس کربلا و نجف می‌رسند و همچنین پیش از زیارت امام حسین(ع) به مقابر امامان مدفون در کاظمین و سامرا مشرف می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا