هیات مذاکره کننده ایرانی سوئیس را ترک کرد

پایگاه خبری افق و اقتصاد-هیات مذاکره کننده ایرانی محل مذاکرات چهار جانبه ایران، آمریکا، قطر و پاکستان در سوئیس را به مقصد ایران ترک کرد.
به گزارش پایگاه خبری افق و اقتصاد ؛ هیأت مذاکرهکننده جمهوری اسلامی ایران به ریاست محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، امروز دوشنبه ۱ تیرماه، و پس از حدود ۱۸ ساعت گفتوگو و رایزنی فشرده، ساختمان محل برگزاری مذاکرات را ترک کرد.
این گفتوگوها بر پایه حصول اطمینان از ایفای تعهدات طرف آمریکایی وفق تفاهم ۱۴بندی خاتمه جنگ در تمام جبههها به شمول لبنان که توسط روسای جمهور ایران و آمریکا پیش تر به امضا رسیده بود، انجام شد.
بر اساس اعلام اسماعیل بقایی، سخنگوی هیات مذاکره کننده ایرانی، نتیجه مذاکرات ۱۸ ساعته اخیر در سوییس، ایجاد سازوکار جدید برای اطمینان از توقف جنگ در تمام جبههها به شمول لبنان و همچنین عبور ایمن از تنگه هرمز است.
به گفته بقایی، همچنین درباره بند ۱۰ و ۱۱ و موضوعات مربوط به صدور مجوزهای لازم برای فروش نفت ایران و تعهد طرف مقابل برای آزادسازی داراییهای مسدود شده ایران هم در گفتگوهای اخیر پیشرفت خوبی صورت گرفته است.
هیات مذاکرهکننده ایرانی در حالی سوئیس را ترک کرده است که تیمهای فنی دو طرف با حضور میانجیها همچنان در حال گفتوگو در خصوص جزئیات مباحث درجشده در یادداشت تفاهم ۱۴بندی هستند و گفتوگوها را ادامه میدهند.



