۲۵ هزار معلم حق ‎التدریس تا قبل از آغاز سال تحصیلی جذب می‎شوند

به گزارش افق و اقتصاد، محمد حسن آصفری با اشاره به جلسه کمیسیون آموزش مجلس با حضور وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: بنده از وزیر آموزش و پرورش پیرو تجمعاتی که معلمان در مقابل مجلس داشتند سوال کردم که علت تاخیر در جذب و تعیین تکلیف معلمان حق‎التدریسی، پیش‎دبستانی و نهضتی‎ها چیست. ایشان نیز در جلسه کمیسیون آموزش حاضر شده و به سوال بنده پاسخ دادند.

وی در ادامه اظهار کرد: بر اساس گفته آقای وزیر تا شروع سال تحصیلی ۲۵ هزار نفر از معلمین حق‎التدریسی جذب آموزش و پرورش خواهند شد و ۲۷ هزار نفر دیگر نیز از معلمانی که مشمول ماده ۲۸ قانون می‎شوند، جذب شده و به دانشگاه فرهنگیان رفته و آموزش‎های لازم را دیده‎اند تا جذب آموزش و پرورش شوند.

نماینده مردم اراک در مجلس تصریح کرد: آقای وزیر قول دادند تا پایان برنامه ششم ۵۰ هزار نفر دیگر از معلمان باقی‎مانده حق‎التدریسی، پیش‎دبستانی و نهضتی‎ها را در آموزش و پرورش جذب کنند تا امنیت شغلی برای معلمان ایجاد شود.

ارائه امکانات به دانش‎آموزانی که به «شاد» دسترسی ندارند

از سوی دیگر وزیر آموزش و پرورش درباره نحوه آموزش به دانش‎آموزانی که به نرم‎افزار شاد دسترسی ندارند، گفت: آموزش و پرورش در قبال دانش آموزانی که به “شاد” دسترسی ندارند، مسئول است.

محسن حاجی میرزایی تصریح کرد: اطمینان می‌دهیم در سال تحصیلی جدید اگر دانش‎آموزی به شبکه شاد دسترسی داشت از این طریق و اگر نداشت هم به طرق دیگر آموزش را به او ارائه خواهیم داد.

وی تأکید کرد: آموزش‌ها در سال تحصیلی جدید به صورت حضوری، از طریق تلویزیون و از طریق بسته‌های آموزشی به دانش‎آموزان خواهد بود.

حاجی میرزایی درباره سه میلیون دانش‎آموزی که امکان دسترسی به شاد ندارند، گفت: تلاش داریم با تفاهم با نهادهای خیریه امکاناتی برای دانش‎آموزانی که به شاد دسترسی ندارند، ارائه کنیم.

عضو کابینه دولت دوازدهم افزود: بنابراین اجازه نخواهیم داد کرونا موجب ترک تحصیل دانش‎آموزان شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا