افزایش فروش‌های آنلاین با شیوع کرونا

به گفته نماینده اتاق اصناف ایران در استان تهران، شهرستان اسلامشهر این روزها شیوع بیماری کرونا بر بازار سنتی تأثیر مستقیم گذاشته و حضور در بازار به‌ دلیل رعایت فاصله اجتماعی کمرنگ‌تر شده است و فروش‌های مجازی با افزایش همراه بوده است.

وحیدمهرپویان طارانی افزود: فروش‌های آنلاین و مجازی در شهرستان اسلامشهر نیز ۳۰درصد رشد داشته و قبل از شیوع این ویروس بعضی از اقشار جامعه به کسب و کارهای اینترنتی می‌پرداختند و خریدها را به صورت اینترنتی انجام می‌دادند اما با توجه به شیوع ویروس کرونا و مشکلاتی که در ارتباطات اجتماعی مردم به ویژه آلودگی‌ها و انتقال ویروس به وجود آمد تمایل به خانه ماندن و خریدهای اینترنتی افزایش یافت.

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی، کسب‌ و کارهای الکترونیکی همانند سایر گروه‌های جامعه می‌توانند با همدلی و حمایت از یکدیگر دوران گذار از این بحران را با آسیب‌های کمتری طی کنند و در شهرستان اسلامشهر خرید از سوپر مارکت ها، میوه فروشی‌ها و شیرینی فروشی‌ها نیز به صورت تلفنی یا اینترنتی افزایش داشته است.

رئیس اتاق اصناف اسلامشهر افزود: مردم باید از کسب و کارهای فضای مجازی که مجوز دارند خرید کنند امروز نیز با توجه به شیوع بیماری کرونا نباید مردم به سامانه اینترنتی که بدون مجوز هستند، مراجعه کنند.

مهرپویان طارانی با بیان اینکه یکی از مشکلات موجود نبود شناخت مردم در زمینه خرید آنلاین است، افزود: از نظر رعایت قانون باید نظارت بر روند فعالیت کسب و کارهای اینترنتی شکل بگیرد و علاوه بر مسائل اقتصادی به مسائل بهداشتی و امنیت سلامت مردم توجه کنند تا اعتماد مردم جلب شود.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا