یک فوریت لایحه مجوز انتشار ۴۰۰۰ میلیاردی اوراق مشارکت برای توسعه مترو و اتوبوس

اعضای شورای شهر تهران به یک فوریت لایحه مجوز انتشار ۴۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مالی برای توسعه مترو و اتوبوس رای مثبت دادند.

اعضای شورای شهر تهران صبح امروز یک فوریت لایحه پیشنهادی شهرداری تهران برای دریافت مجوز انتشار ۴۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای توسعه مترو و اتوبوس را مورد بررسی قرار دادند .

مناف هاشمی معاون حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران در دفاع از یک فوریت این لایحه گفت: براساس بند “د ” تبصره ۵ قانون بودجه سال ۹۹، اجازه انتشار  ۸۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت صادر شده که دراین راستا با وزارت کشور  وارد رایزنی شدیم.

وی با بیان اینکه وزارت کشور انتشار  ۳۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای شهرداری تهران در نظر گرفته بود اما در رایزنی با مسئولان وزارت کشور توانستیم قول نسبی اجازه انتشار  ۴۰۰۰ میلیارد تومان را بگیریم، گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده،  ۳۰۰۰ میلیارد تومان برای مترو در نظر گرفته می شود و از این رقم برای اولین بار  ۲۰۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت و ۱۰۰۰ میلیارد تومان نیز برای اورهال  قطارهای مترو اختصاص خواهیم داد و  ۱۰۰۰ میلیارد تومان از این اوراق نیز برای خرید اتوبوس هزینه خواهد شد.

معاون شهرداری تهران با تاکید بر اورهال قطارهای مترو با تاکید بر اینکه عمر کاری ۴۲ رام قطار گذشته است، ادامه داد: از اعضای شورای شهر میخواهم هر چه سریعتر به یک فوریت این لایحه رای دهند چرا که راه طولانی در پیش داریم و بعد از تصویب شورا، باید مجوز را وزارت کشور دهد و مسئله به تایید سازمان برنامه و بودجه بانک مرکزی برسد و بعد از آن نسبت به پیدا کردن بانک عامل اقدام کنیم.

وی در واکنش به  سخنان حسن رسولی یکی از اعضای شورا مبنی بر بی عرضه بودن مسئولان شهرداری در نقد کردن اوراق مالی گفت: اوراق مشارکت قبلی در ۳۱ تیرماه سالجاری محقق شد و بانک عامل هم مشخص شد و سازمان املاک  باید وثیقه لازم را بگذارد تا  پولی که برای ما است و در حساب ما قرار دارد محقق شود و اینکه شهرداری ملک وثیقه ای ندارد، مشکل ما است؟

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه  شش ماه از بودجه امسال گذشته و آوردن این لایحه دیر هم شده  گفت: این لایحه باید اردیبهشت ماه به شورای شهر می آمد اما وزارت کشور تقسیم بندی لازم را انجام نداده بود و باید با قید فوریت این لایحه بررسی شود تا بتوانیم در آخر سال این اوراق را جذب کنیم  و این در حالی است که دقت داشته باشید که ۵۰ درصد این پول را دولت بازپرداخت می کند پس برهمین اساس گرفتن و مصرف کردنش هم واجب است.

نهایتا اعضای شورای شهر  بدون اعلام نظر موافق  یا مخالف، به یک فوریت لایحه مجوز انتشار ۴۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مالی برای توسعه مترو و اتوبوس رای مثبت دارندو موضوع برای بررسی بیشتر به کمیسیون های تخصصی ارجاع داده شد.

دکمه بازگشت به بالا