تست‌های سریع تشخیص کرونا توزیع شد

سخنگوی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا با بیان اینکه ۷۹ میلیون نفر جمعیت در شهرهای مختلف کشور در وضعیت‎های هشدار ۳،۲ و۱ کرونا به سر می‎برند، ابراز امیدواری کرد که پس از گذشت چهار تا پنج هفته از محدودیت‎های جدید کرونا، شاهد کاهش مرگ و میر ناشی از این بیماری در کشور باشیم.

علیرضا رییسی با اشاره به اعمال محدودیت‎های جدید کرونا از امروز، گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، محدودیت‎های جدید از امروز اجرا شد و بر همین اساس جلسه ستاد با ۱۵ نفر برگزار شد و بقیه اعضا از طریق وبینار به جلسه وصل شدند. در جلسه گزارشی از وضعیت و روند بیماری در کشور ارائه شد و موضوع مهمی که در مورد آن بحث شد، مبحث طرح بسیج محله محور و مقابله با اپیدمی کرونا بود که با کمک بسیج و مردم از امروز در سراسر کشور شروع شده است.

وی افزود: همچنین گزارشی از روند بیماری در ۴۳ شهری که قبلا در آنها محدودیت ایجاد کرده بودیم، داده شد. خبر خوب این است که محدودیت‎های اعمال شده در این شهرها که وضعیت قرمز داشتند موثر بوده و ۴۱ شهر دارند روند نزولی بیماری را طی می‎کنند، در یکی از شهرستان‎ها نیز روند نزولی شروع شده و دو مورد دیگر هنوز زمان خواهد برد که روند نزولی بیماری شروع شود.

رییسی گفت: در مجموع این موضوع نشان‎دهنده آن است که طرحی که ۵ آبان شروع کردیم کاملا موثر بوده است و بر اساس شواهد ایجاد محدودیت‎ها می‎تواند موثر باشد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، افزود: محدودیت‎هایی نیز از شنبه برای ۱۶۰ شهر در وضعیت قرمز و ۲۰۸ شهر در وضعیت نارنجی و ۸۰ شهر با وضعیت زرد شروع شده است. جمعیتی که مشمول این طرح می‎شوند به این ترتیب است که در شهرهای قرمز بالغ بر ۵۳ میلیون نفر را شامل می‎شود. در مجموع حدود ۷۹ میلیون نفر جمعیت در وضعیت‎های هشدار ۳، ۲ و ۱ هستند؛ یعنی شهرهای قرمز، نارنجی و زرد. امیدوارم با رعایت مردم و همکاری دستگاه‎ها بتوانیم شاهد کاهش ورودی بیمار به بیمارستان‎ها، کاهش ابتلا و نهایتا بعد از چهار – پنج هفته شاهد کاهش مرگ و میرها خواهیم بود.

وی افزود: خواهش من از همه مردم که صبوری می‌کنند و از آنها ممنون هستیم، این است که عده‌ای هم هستند که متاسفانه نکات بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و این عده می‌توانند زحمات همه‌ افراد را هدر دهند.

افزایش تست‎های کرونا به ۱۰۰هزار تست روزانه تا دو هفته آینده

معاون وزیر بهداشت، ادامه داد: ما هفت برنامه مشخص داریم که یکی از آنها بحث محدودیت‌های هوشمند است، اما بقیه برنامه‌ها هم باید اجرایی شوند. از شنبه تست‌های تولید داخلی آزمایش سریع کرونا ( آنتی‌ژن) آغاز شده و ۱۰۰ هزار تست دستمان رسیده است که بین مراکز بهداشتی درمانی کشور توزیع خواهد شد و انتظار داریم طی این هفته و هفته آینده بتوانیم میزان تست‌ها را به حدود ۷۰ هزار – ۸۰ هزار و طی دو هفته به مرز ۱۰۰ هزار تست روزانه برسانیم. این تست‌ها در مراکز بهداشتی رایگان انجام می‌شود و این کار در کنترل و قطع زنجیره بیماری بسیار موثر خواهد بود.

دکمه بازگشت به بالا