اختصاص۹۸ هزارتخت در کشور برای طرح قاسم سلیمانی

پایگاه خبری افق و اقتصاد – رئیس قرارگاه پشتیباتی طرح شهید قاسم سلیمانی از اختصاص ۹۸ هزار تخت در سراسر کشور برای این طرح خبر داد.

پیرحسین کولیوند در نشست خبری که امروز به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: در این گام به همت وزارت بهداشت و بسیج و همکاری سایر دستگاه‌ها بحث بیماریابی، جداسازی و آموزش مبتلایان به کرونا را در پیش گرفته‎ایم که در واقع هدف ما کاهش شیوع، کاهش بیماران و کاهش تلفات ناشی از از ابتلاء به کووید۱۹ است.

وی ادامه داد: در این طرح قرار است که به صورت محله محور و اینکه هر خانه یک پایگاه سلامت باشد اقدامات را انجام دهیم. این اقدامات در سراسر کشور آغاز شده است.

رئیس قرارگاه پشتیبانی طرح آموزش، بیماریابی و جداسازی مدیریت، گفت: در مراکز مراقبتی و سلامتی تا به امروز ۹۸ هزار تخت را در اختیار قرار داده‎ایم و روسای دانشگاه‎های علوم پزشکی نیز پیگیر و مجری اصلی این کار هستند تا از این افراد مراقبت کنند. تیم‎های بهداشتی و درمانی در محل حضور دارند و این عزیزان مرتب کنترل و مراقبت می‎شوند و اگر مشکلی داشته باشند به سرعت به بیمارستان‎ها منتقل می‎شوند.

وی ادامه داد: برای بحث مراکز اقامتی سلامت چند فاز داریم، فاز اول هتل‎ها و مهمان‎سراهای دولتی است که تا به الان در اختیار گرفته‎ایم. فاز دوم هتل‎ها و مهمان‎سراهای گردشگری، فاز سوم هتل‎ها و مهمان‎سراهای خصوصی و پس از آن خوابگاه‎ها و بعد مساجد، زائرسراها و سالن‎های ورزشی را در نظر گرفته‎ایم.

رئیس اورژانس کشور تصریح کرد: تا جایی که امکان داشته باشد ما افراد را به هتل‎ها و مهمان‎سراها منتقل می‎کنیم و برای اینکه بخواهیم فردی را از روستاها به بیمارستان‎ها منتقل کنیم به محض تماس گرفتن این افراد، آمبولانس‎های مخصوص بیماران کرونایی به سمت آن‎ها اعزام می‎شود.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا