امیری: مجلس توضیحات بودجه‎ای دولت را بشنود، اشکالاتش رفع می‌شود

پایگاه خبری افق و اقتصاد- معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری از بررسی بودجه در جلسات هفته جاری مجلس خبر داد و گفت که بودجه بر اساس واقعیت‌های موجود کشور در منابع و هزینه‌ها تهیه و تدوین شده و ما جلسات مفصلی برای بررسی بودجه در دولت داشتیم.

حسینعلی امیری درباره اظهار نظر نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیرامون بودجه ۱۴۰۰ و گفته‎های آنان مبنی بر رد احتمالی بودجه ارسالی از سوی دولت به پارلمان گفت: دولت لایحه بودجه را در موعود قانونی تقدیم مجلس کرد که این امر مصادف با تعطیلی یک هفته‌ای مجلس و حضور نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه شان شد که پس از آنکه هفته آینده بازگردند، کار بررسی بودجه انجام خواهد شد.

معاون پارلمانی رئیس‎جمهوری ادامه  داد: بررسی بودجه سال ۱۴۰۰ با حضور سازمان برنامه و بودجه که نماینده دولت است در کمیسیون‎های مربوطه مخصوصاً تلفیق بررسی خواهد شد. انشاالله رایزنی و هم‎اندیشی و همفکری در مورد لایحه بودجه هفته جاری صورت خواهد گرفت.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که، نمایندگان بودجه را بررسی نکرده‎اند چرا این گونه درباره آن اظهارنظر می‌کنند، گفت: نباید پیش داوری کنیم بودجه مستلزم رسیدگی و برآورد تبصره‎ها و  احکام است که همه‎شان باید بررسی شوند.

 امیری با بیان اینکه بودجه یک سند موزون و متناسب است، تاکید کرد: بودجه یک معماری پیوسته دارد که تمامی موارد حقوقی و اقتصادی و … را با یکدیگر باید دید. بودجه بر اساس واقعیت‎های موجود کشور در  منابع و هزینه‎ها تهیه و تدوین شده و ما جلسات مفصلی برای بررسی بودجه در دولت داشتیم.

معاون پارلمانی رئیس‎جمهوری در پایان گفت: معتقدم نمایندگان هنگامی که بودجه را مشاهده و جداول و احکام را بررسی کنند و توضیحات نمایندگان دولت را بشنوند، برخی از اشکالات آنها حل و فصل می‎شود.

منبع: ایلنا

دکمه بازگشت به بالا