راه‌اندازی واحد رسیدگی به شکایت از کسب‌‌وکارهای اینترنتی

پایگاه خبری افق و اقتصاد- مرکز توسعه تجارت الکترونیکی از راه‌اندازی واحد رسیدگی به شکایت از کسب‌وکارهای اینترنتی خبر داد.

واحد رسیدگی به شکایات از کسب‌وکارهای اینترنتی با همکاری مشترک مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و سازمان حمایت مصرف‌‌کنندگان و تولیدکنندگان در آستانه عید سعید فطر به بهره‌‌برداری رسید.

با توجه به گسترش روزافزون تجارت الکترونیکی و لزوم افزایش اعتماد و اقبال مصرف‌کنندگان به خرید اینترنتی و ارتقای پاسخگویی و اثربخشی چرخه ثبت و رسیدگی به شکایت‌های احتمالی از کسب‌وکارهای اینترنتی، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با توجه به مسئولیت ذاتی و قانونی خود مبنی بر «ساماندهی کسب‌ و کارهای اینترنتی» و «حمایت از مصرف‌کنندگان در فضای تجارت الکترونیکی» و با توجه به صلاحیت قانونی سازمان حمایت مصرف‌‌کنندگان و تولیدکنندگان در زمینه رسیدگی به شکایت‌های مصرف‌‌کنندگان از طریق انجام بازرسی و صدور اخطارهای نظارتی و حسب نیاز تشکیل پرونده و ارجاع به مراجع صالح قضایی، واحد رسیدگی به شکایات از کسب‌وکارهای اینترنتی پس از یک دوره راه‌اندازی آزمایشی به بهره‌‌برداری رسید.

خریداران برای پیشگیری از بروز مشکلات بعدی، قبل از خرید لازم است با کلیک بر روی لوگوی نماد اعتماد الکترونیکی (اینماد) فروشگاه اینترنتی، اطلاعات مندرج در شناسنامه (پروفایل) کسب‌وکار شامل سوابق فعالیت، تخلفات و پاسخگویی به شکایات فروشنده نسبت به خریداران قبلی را بررسی و سپس برای خرید از فروشگاه مربوط تصمیم‌‌گیری کنند. همچنین پس از خرید در صورت بروز مشکل و ایفا نکردن کامل تعهدات از سوی فروشنده، می‌‌توانند نسبت به ثبت شکایت خود در سامانه اینماد با ارائه اسناد و مدارک لازم اقدام کنند. رسیدگی به شکایت طبق مراحل طراحی ‌شده در سامانه اینماد پیگیری و در صورت پاسخگویی نامناسب کسب‌‌وکار، به واحد رسیدگی به شکایات ارجاع و پس از بررسی در صورت نیاز، پرونده کسب‌ و کار متخلف برای رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا