ثبت‎نام حضوری پایه اولی‎ها از خرداد آغاز می‎شود

پایگاه خبری افق و اقتصاد- بنابراعلام معاون آموزش ابتدایی، خانواده‌ها برای ثبت‌نام پایه اول در کنار پیش ثبت‌نام، مراجعاتی نیز باید به مدارس داشته باشند. ثبت‌نام از خرداد آغاز خواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در تشریح برنامه‌ها و فرایند ثبت‌نام مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ گفت: دستورالعمل ثبت‌نام مدارس در سال جدید در تاریخ ۲۲ اردیبهشت به مدارس سراسر کشور ابلاغ شده است. در معاونت آموزش ابتدایی جلسات متعددی را با واحدهای درگیر ثبت‌نام داشتیم و بر اساس بازخوردهای دریافت شده برخی موارد احصا شده‌اند. یکی از این موارد لزوم تسهیل فرایند ثبت‌نام برای خانواده‌ها و حفظ سلامت فرزندان آنها بوده است. همچنین موضوع ثبت‌نام نوآموزان و پیش دبستانی‌ها که پیش از اینکه فرایندی اداری باشد فرایندی تربیتی است مورد توجه قرار گرفت، چرا که این نخستین مواجهه دانش‎آموز با مدرسه و روند آموزش است، لذا حفظ کرامت دانش‎آموز در این فرایند برای ما مهم است.

وی با تأکید بر اینکه امکان ثبت‌نام الکترونیکی تمام مقاطع تحصیلی فراهم شده است، ادامه داد: خانواده‌ها برای ثبت‌نام پایه اول در کنار پیش ثبت‌نام، مراجعاتی نیز باید به مدارس داشته باشند. ثبت‌نام از خرداد آغاز خواهد شد و کار غربالگری پایه‌های اول و نوآموزان که سال گذشته به دلیل شیوع کرونا این امکان کمتر فراهم شد، امسال در روند ثبت‌نام این امکان به واسطه افزایش مراکز سنجش، فراهم شده است. امسال حدود یک و نیم میلیون دانش‎آموز کلاس اولی خواهیم داشت و طبق تمهیدات و افزایش تعداد پایگاه‌های سنجش، ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی کار سنجش سلامت نوآموزان انجام خواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: علاوه بر ثبت‌نام الکترونیکی، همانند سال گذشته و برای حفظ اصول تربیتی و توجه به این موضوع که کودکان در بدو مدرسه نباید تجربه شکست داشته باشند برگزاری آزمون در مقطع ابتدایی در تمامی مدارس ممنوع است. پیش ثبت‌نام پایه‌های اول دبستان از اول خرداد و از طریق سامانه‌های پادا و سیدا آغاز خواهد شد و ثبت‌نام پایه‌های بالاتر نیز طبق بازه‌های مشخص انجام خواهد شد و طبق پیش‌بینی ما تا مرداد فرایند ثبت‌نام تمام مقاطع انجام می‌شود. در سال تحصیلی گذشته با همکاری خوب سازمان ثبت احوال، آمار اسمی موالید سال‌های مختلف را دریافت کردیم و امید است بتوانیم پیش از شروع سال تحصیلی ارزیابی دقیقی از روند ثبت‌نام لازم‎التعلیم‌ها داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا