تبدیل مرکز مهر سروش به نگهداری معتادان زیر ۱۸ سال

پایگاه خبری افق واقتصاد- رئیس پلیس تهران بزرگ از راه‌اندازی مرکز بازپروری کودکان معتاد متجاهر در مرکز مهر سروش خبر داد.

سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت در دوازدهمین مرحله از طرح ظفر پلیس مبارزه با مواد مخدر با ضمن عرض تسلیت برای درگذشت خبرنگاران با اشاره به اینکه امیدوارم دستگاه‎های مسئول بیشتر مراقبت و توجه کنند تا از تکرار چنین حوادثی جلوگیری شود گفت: شعار این هفته پیشگیری ، نقش رسانه در پیشگیری و نقش خانواده در پیشگیری است و ما نیز تمام توان خود را برای مقابله با این پدیده شوم به کار گرفته ایم. به طوری که هفته گذشته فرماندهی انتظامی تهران بزرگ به عنوان رتبه برتر در کشف مواد مخدر و برخورد با قاچاقچیان شناخته شد.

وی افزود: پلیس تهران بزرگ در بخش کشف مواد مخدر و برخورد با قاچاقچیان رتبه اول را کسب کرد. در تهران بزرگ بحث مبارزه با مواد مخدر یکی از موضوعات جدی است که در دستور کار پلیس است.

رحیمی گفت: در این مرحله از طرح ظفر ۲ تن و ۴۳۱ کیلو انواع مواد مخدر کشف که حدود ۵۰۰ کیلوی آن از خرده‎فروشان مواد مخدر به صورت گرم به گرم کشف شده است.

رئیس پلیس پایتخت بیان کرد: ۴ باند متلاشی و ۶۳ قاچاقچی عمده دستگیر شدند.

وی با اشاره به فروش مواد مخدر در فضای مجازی خاطرنشان کرد: ۴۳ تارنما رصد شدند که ۲۳ نفر از عوامل اصلی این تارنماها شناسایی و دستگیر و ۱۶ کیلوگرم مواد مخدر از مخفیگاه‌های آنها کشف شد.

رحیمی افزود: ۷ مرکز فروش مواد مخدر پلمپ و ۳۲ دستگاه خودرو و موتورسیکلت کشف و توقیف شد، همچنین ۲ هزار و ۱۰۸ معتاد متجاهر هم جمع‌آوری شد.

فرمانده انتظامی پایتخت گفت: از امروز یکی از بخش‌های مرکز بازپروری سروش نیروی انتظامی تبدیل به نگهداری معتادان زیر ۱۸ سال شد و بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ ظرفیت دارد. در واقع یک بخشی از فاز دوم مرکز مهر سروش به این افراد اختصاص داده شده است.

وی گفت: پیش‎بینی ما این است که در سطح تهران ۲۰۰ معتاد متجاهر زیر ۱۸ سال داریم.

سردار رحیمی درباره آمار کشفیات ۳ ماهه امسال و مقایسه آن با مدت مشابه سال قبل نیز گفت: در بهار امسال ۶ تُن و ۵۰۸ کیلوگرم مواد مخدر کشف شده که تقریبا مشابه سال گذشته است، اما در دستگیری عوامل مرتبط با قاچاقچیان و سواداگران مرگ رشد ۲۴ درصدی داشتیم. رحیمی درباره افزایش قیمت مواد مخدر نیز گفت: در سال جاری افزایش قیمت مواد مخدر نداشتیم.

وی درباره توزیع مواد روانگردان جدید گفت: مواد روان‎گردان جدید نداریم و بیشتر همان گل و مشتقات آن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا