خدمات بیمه سلامت در مناطق کم‌برخوردار رایگان شد

پایگاه خبری افق و اقتصاد- مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه حدود سه میلیون نفر در مناطق کم برخوردار بیمه ندارند گفت که خدمات بیمه سلامت برای این افراد در مناطق کم‌برخوردار و آسیب‌پذیر ۱۰۰ درصد رایگان است.

محمد مهدی ناصحی درباره سازوکار شناسایی افراد فاقد بیمه ساکن در مناطق آسیب‌دیده و کم‌برخوردار اظهار کرد: ۲۴ میلیون نفر در مناطق کم برخوردار زندگی می کنند که البته بسیاری از این افراد بیمه دارند اما ممکن است برخی افراد از اطلاعات لازم برای استفاده از بیمه رایگان برخوردار نباشند بنابراین شرایط برای استفاده از خدمات بیمه‌ای افراد ساکن در مناطق آسیب‌دیده فراهم است.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم با کمترین هزینه از جیب مردم امکانات در اختیار افراد قرار گیرد، افزود: طبق بررسی‌ها، پیش‌بینی می‌شود نزدیک به سه میلیون نفر در مناطق کم برخوردار بیمه ندارند و این فرصت به صورت فعال فراهم شده تا افراد بتوانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان یا به شکل غیرحضوری از بیمه استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران خاطرنشان کرد: بیمه سلامت به عنوان بیمه اصلی و درمانی کشور طبق قانون، هر ایرانی نیازمند بیمه را تحت پوشش بیمه پایه سلامت قرار می‌دهد. اکنون در صندوق روستایی و پوشش همگانی نزدیک به ۳۳ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند؛ ضمن اینکه طرح بیمه افراد نیازمند در مناطق کم‌برخوردار در حال اجرا است.

ناصحی با بیان اینکه افراد در مناطق کم‌برخوردار با حداقل اطلاعات تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند، اظهار کرد: با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی و معاونت بهداشتی فرصتی فراهم شده تا پزشکان نشان‌دار در مناطق کم‌برخوردار به افراد خدمات ارائه دهند.

وی افزود: بیمه سلامت در بخش بستری، ۹۰ درصد همه هزینه‌های بیمارستان‌های دولتی و در بخش سرپایی ۷۰ درصد را پرداخت می‌کند و همین میزان در بخش خصوصی نیز با تعرفه دولتی پرداخت می‌شود.

به گزارش سازمان بیمه سلامت ایران، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران درباره بیمه اتباع بیگانه گفت: بیمه اتباع طبق توافق با کمیساریای عالی پناهندگان و وزارت کشور انجام شده و قرارداد سالانه تمدید می‌شود، در این زمینه بخشی از هزینه‌ها توسط کمیساریا و بخشی هم از سوی دولت و بیمه سلامت پرداخت می‌شود بنابراین فرصت خوبی برای اتباعی است که به شکل قانونی در کشور زندگی می‌کنند، به ویژه برای افرادی که دارای بیماری خاص و صعب العلاج هستند؛ حتی افرادی که بیماری خاص ندارند نیز می‌توانند با پرداخت حداقل حق بیمه از خدمات استفاده کنند.

وی درباره آخرین وضعیت اجرای نسخه‌نویسی الکترونیکی اظهار کرد: در بخش بیمه سلامت، نسخه الکترونیکی پیشرفت مطلوبی در کشور دارد، به جز تهران و خراسان رضوی در استان‌های دیگر بیش از ۹۹ درصد نسخه الکترونیکی اجرایی شده است البته انتظار داریم که بیمه‌های مکمل سریعتر به اجرای این طرح وارد شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا