تزریق واکسن کرونا به شیوه صف‌های کوپن دهه ۶۰

پایگاه خبری افق و اقتصاد- وزارت بهداشت برای تزریق واکسن کرونا بارها اعلام کرده که مردم در سایت ثبت نام کنند و پس از دریافت پیامک تاریخ و ساعت به مرکز مشخص شده مراجعه کنند که واکسن برایشان تزریق شود.

باتوجه به شرایط بحرانی کرونا در این روزها این طرح بسیار مناسب و مورد استقبال مردم نیز بوده است چرا که مانع تجمع و اتلاف وقت میشود. اما متاسفانه با وجود هدف ارزشمند وزارت بهداشت و صرف هزینه برای این طرح در اجرا با برخورد و عملکرد سلیقه ای برخی از مسئولان مراکز تزریق واکسن مواجه هستیم.

در برخی از مراکز واکسیناسیون مردم باید صبح همزمان با شروع ساعت کاری به مرکز مراجعه کرده و جلوی درب ورودی مرکز در برگه ای نام نویسی کنند و همانجا تجمع کرده و منتظر خوانده شدن نام خود باشند. سپس اجازه ورود به مرکز را دارند.

 براین اساس کسانی که در سایت ثبت نام و پیامک نیز دریافت کرده اند در زمان مقرر مراجعه و با صف‌های طولانی مواجه می‌شوند. ازسوی دیگر افرادی که نوبت پیامکی آنها بعدازظهر است نمیتوانند ثبت نام کنند.

 در این شرایط شیوع گسترده کرونا و خستگی کادر درمان و کمبود تخت خالی در بیمارستانها بهتر نیست اگر طرح جایگزین بهتری نداریم، سلیقه ای عمل نکنیم و آتش کرونا را شعله ورتر نسازیم.

مراکزی که از دستورالعمل وزارت بهداشت پیروی کردند با رضایت مردم و عدم تجمع مواجه شدند.

اما چرا بعضی از مراکز این طرح را اجرا نمی‌کنند و مردم را در گرمای تابستان ساعت‌ها منتظر میگذارند و هرج و مرج ایجاد می‌کنند؟ آیا از این وضع سود میبرند ؟ هدف از ایجاد شلوغی و تجمع چیست ؟ چرا طرحی که با استقبال و رضایت مردم مواجه شده به درستی اجرا نمیکنند ؟ تا چه زمانی باید مردم هزینه عملکرد ضعیف و سلیقه ای بعضی مسئولان و مدیران را بدهند ؟

 

کدخبرنگار:۱۰۰۴/ محمود رحمانی

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا