رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور: اعتبار تجهیزات هنرستان‌ها تامین شده است

پایگاه خبری افق و اقتصاد- رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در پایان بازدید از پروژه‎های در حال ساخت استان زنجان، گفت که اعتبار تجهیزات هنرستان‎ها نیز تامین شده که در خزانه مراحل نهایی برای پرداخت را طی می‎کند.

توسعه و تجهیز مدارس کشور، مهراله رخشانی‎مهر معاون وزیر آموزش و پرورش در سفر یک روزه به استان زنجان از پروژه‎های درحال ساخت شهرستان‎های ماه نشان و ایجرود بازدید و روند پیشرفت کار را بررسی کرد و در جلسه پایانی و جمع‎بندی که در فرمانداری «ماه نشان» برگزار شد، با تاکید بر اینکه این بازدیدها منجر به شناسایی بهتر مشکلات و اتخاذ تصمیمات سنجیده‎تر می‎شود، گفت: طبیعتا تکمیل پروژه‎های نیمه‎تمام همچنان در اولویت برنامه‎های سازمان نوسازی مدارس است.

وی افزود: با تامین اعتبارات روند اجرای پروژه‎های نیمه‎تمام که غالبا پروژه‎های بزرگی نیز هستند سرعت بیشتری می‎گیرد و به زودی تکمیل می‎شوند، که یک نمونه فاخر آن هنرستان کار دانش زرین آباد است.

رخشانی‎مهر با بیان اینکه سیاست تقویت آموزش‎های فنی و حرفه‎ای و کار دانش در آموزش و پروش بر اساس اسناد بالادستی دنبال می‎شود، اظهار کرد: احداث و توسعه هنرستان‎ها در اقصی نقاط کشور در راستای اهداف و برنامه‎های نظام تعلیم و تربیت است. اعتبار تجهیزات هنرستان‎ها نیز تامین شده که در خزانه مراحل نهایی برای پرداخت را طی می‎کند.

براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی، وی همچنین با اشاره به اینکه موضوع احداث و بهسازی سرویس‎های بهداشتی مدارس طی دو سال اخیر با جدیت بیشتری دنبال می‎شود، بیان کرد: علیرغم مشکلات اجرایی این پروژه‎ها، حل مساله سرویس‎های بهداشتی مورد تاکید است که البته مسائل فنی تعیین می‎کند که چه نوع سازه‎ای بر اساس استانداردها، به صورت کانکسی یا با استفاده از مصالح مرسوم ایجاد شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته ۲۳۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‎های خیری تخصیص یافت، افزود: امسال نیز همین رقم برای تکمیل پروژه‎های مشارکتی اختصاص یافته و اجرای پروژه‎های جدید نیازمند تصویب در شورای برنامه‎ریزی شهرستان با تامین اعتبار از محل منابع استانی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا