اعتبار ۳۵ میلیاردی برای خدمات دندانپزشکی بیماران خاص

پایگاه خبری افق و اقتصاد- رییس اداره دندانپزشکی معاونت درمان وزارت بهداشت از اجرای ۲۲ برنامه طرح عدالت و تعالی در حوزه دندانپزشکی در این معاونت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری افق و اقتصاد به نقل از مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، دکتر قاسم صادقی در اجلاس معاونین درمان دانشگاه های علوم پزشکی کشور در هتل قلب تهران، گفت: هدف کلان و راهبرد اصلی ما در حوزه دندانپزشکی دسترسی عادلانه مردم به خدمات و توسعه و بهبود نظام ارائه خدمات است.

وی افزود: هدف کمّی نیز افزایش سالیانه ۱۰ درصدی به خدمات دندانپزشکی در بخش دولتی نسبت به سال پایه خواهد بود.

رییس اداره دندانپزشکی معاونت درمان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه چند برنامه از ۲۲ برنامه طرح عدالت و تعالی در پنج دانشگاه علوم پزشکی کشور پایلوت می‌ شود، بیان کرد: استقرار نظام یکپارچه خدمات دندانپزشکی در بخش دولتی بر اساس نظام ارجاع و سطح ‌بندی خدمات و مراکز دندانپزشکی، اعتباربخشی و رتبه‌بندی این مراکز، ارتقای وضعیت کنترل عفونت در این مراکز، توسعه نظارت و ارزیابی هوشمند مراکز و لابراتوارهای دندانپزشکی، محاسبه شاخص هزینه جغرافیایی به منظور تعدیل منصفانه تعرفه‌های استانی، برنامه‌های مذکور هستند.

وی با بیان اینکه ۱۵ دانشگاه در طرح مقیمی دندانپزشکی از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب خدمات ارائه می دهند، یادآور شد: در راستای الزامات اجرای طرح عدالت و تعالی نظام سلامت تشکیل قرارگاه سلامت دهان و دندان به منظور راهبری این طرح و ارتقای جایگاه تشکیلاتی اداره دنداپزشکی، انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه از ۷۰۰ خدمت حوزه دندانپزشکی ۲۶۷ خدمت تعرفه‌دار شده است، گفت: برای اولین بار آذرماه تعرفه دندانپزشکی بعد از ۴۰ سال ابلاغ شد و جزء حرفه ‌ای را در همه بخش‌ها یکسان دیده‌ایم.

رییس اداره دندانپزشکی معاونت درمان وزارت بهداشت اظهار کرد: به جز کلینیک‌ها، بالغ بر ۲۴ هزار مطب دندانپزشکی در کشور داریم که در سال ۱۴۰۰ از این مراکز ۳۰ هزار بازدید انجام شده است.

صادقی افزود: در جهت حمایت ارائه خدمات دندانپزشکی به بیماران خاص نیز ۳۵ میلیارد تومان به دانشگاه‌ها اعطا شده است.

وی افزود: از سال ۹۳ برنامه ایجاد کلینیک‌های دندانپزشکی اجرایی شده که هم اکنون ۱۰۲ کلینیک فعال و ۱۷۳ کلینیک غیرفعال داریم و ۵۳ کلینیک نیز در دولت سیزدهم ایجاد شده است.

صادقی ادامه داد: افزایش پوشش بیمه پایه خدمات دندانپزشکی، بروز رسانی و تعرفه گذاری خدمات جدید، تعرفه گذاری خدمات لابراتوار دندانپزشکی، تبدیل وضعیت دانشگاه‌های دندانپزشکی از آموزشی به آموزشی درمانی، ایجاد حداقل یک مرکز دندانپزشکی تحت بیهوشی در کلیه دانشگاه‌ها، توسعه بخش دندانپزشکی در بیمارستان ‌های دانشگاه‌ های علوم پزشکی، توسعه ارائه خدمات دندانپزشکی به بیماران خاص و صعب العلاج، استقرار سامانه خدمات الکترونیک خدمات دندانپزشکی برپایه زیرساخت سپاس DIS، تدوین مدل یکپارچه و بهینه توزیع نظام‌مند نیروهای طرحی و تخصصی دندانپزشکی بر اساس نیازسنجی، عملکرد و برنامه‌های توسعه‌ای دانشگاه‌های علوم پزشکی، برنامه های عملیاتی اداره دندانپزشکی معاونت درمان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا