سرمایه‌گذاری ۲۶۰ میلیون یورویی وزارت نفت در صنعت نفت گچساران

پایگاه خبری افق و اقتصاد- به گفته وزیر نفت، وزارت نفت ۲۶۰ میلیون یورو برای افزایش و نگهداشت تولید نفت در قالب سه طرح بزرگ در شهرستان گچساران سرمایه گذاری می کند.

جواد اوجی روز جمعه در حاشیه بازدید از کارخانه ماشین سازی گچساران در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این اعتبار در میدان های نفتی گچساران ۱و۲، گچساران سه و چهار و بی بی حکیمه هزینه خواهد شد.

وی بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی  وزارت نفت ، عملیات اجرایی این طرح امسال آغاز می شود و افزایش تولید ۴۰ هزار بشکه نفت و حفظ تولید کنونی در سه میدان نفتی مذکور از اهداف پیش بینی شده است.

وزیر نفت تاکید کرد: کهگیلویه و بویراحمد با ۱۳ میدانی نفتی و تولید ۱۳درصد از نفت کشور نقش مهمی در اقتصاد ملی دارد.

وزیر نفت در ادامه افزود : تولیدکنندگان داخلی با بهبود کیفیت کالاهای تولیدی خود به رقابت پذیر شدن محصولات ملی کمک کنند چرا که تولید کالاهای مطابق با استاندارد خود معیاری مهم برای بازاریابی و تبلیغات است.

اوجی با اشاره به ساخت کارخانه پتروشیمی در گچساران تاکید کرد: راه اندازی این کارخانه به تکمیل زنجیره تولید تولیدان پایین دستی نفت در این شهرستان کمک می کند.

 به گفته سرمایه گذار کارخانه ماشین سازی گچساران ، این کارخانه پس از راه اندازی کامل ظرفیت ایجاد ۱۰۰  شغل را دارد.

براساس برنامه ریزی انجام شده محصولات تولیدی کارخانه ماشین سازی  پارس گچساران که زیرمجموعه شستا وابسته به وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی است از سوی ۲ مجتمع پتروشیمی در حال ساخت کهگیلویه و بویراحمد خریداری خواهد شد.

کارخانه ماشین سازی گچساران ظرفیت تولید سالیانه  ۱۸ هزار تن قطعه فلزی را دارد.

این کارخانه در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار و با زیربنای ۲۷ هزار مترمربع در قالب سالن تولید، انبار و ساختمان اداری در شهرک صنعتی گچساران ساخته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا