رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران: موجودی کنونی کشور برای واکسیناسیون دو دوز واجدان شرایط کافی است

پایگاه خبری افق و اقتصاد- رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران با اشاره به واردات ۱۴۶ میلیون دز واکسن کرونا به ایران گفت که موجودی کنونی کشور برای واکسیناسیون دو دوز افراد واجد شرایط کافی است.

مهندس سید حسین صفوی با بیان اینکه برای تامین واکسن های مورد نیاز کشور به طور همزمان از طریق تولیدات داخل و واردات اقدام شده که تاکنون ۱۴۶ میلیون دوز واکسن کرونا وارد کشور شده، عنوان کرد: همچنین حدود ۱۲ میلیون دز هم از طریق شرکت های داخلی تامین شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اعلام نیاز معاونت وزارت بهداشت، براساس قراردادهای حاضر با شرکت‌های تولید کننده و تامین واکسن از طریق وارداتی که انجام شده است عملا موجودی ما برای واکسیناسیون دو دوز افراد واجد شرایط کافی است.

صفوی تصریح کرد: برای اینکه درخصوص واردات و تامین نیاز کشور تصمیم گیری شود، جلساتی در  سطح وزارت بهداشت تشکیل می شود؛ سیاست های وزارت بهداشت طی این ماه و ماه آینده برای تزریق دزهای یادآور و همچنین تکرار واکسن درصورتی که نیاز باشد، مشخص خواهد شد و پس از آن درصورتی که میزان تولیدات داخل کشور کافی نباشد از طریق واردات هم تامین واکسن انجام و تصمیم نهایی اخذ می شود.

به گزارش وبدا، همچنین تا کنون ۵۴ میلیون و ۷۶۴ هزار و ۷۱ نفر دوز اول، ۳۷ میلیون و ۷۸۴ هزار و ۵۴۲ نفر دوز دوم و ۱۲۹ هزار و ۱۲۴ نفر، دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۹۲ میلیون و ۶۷۷ هزار و ۷۳۷ دوز رسید.

واکسیناسیون سراسری از ۲۲ بهمن سال ۱۳۹۹ در کشور آغاز شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا