وضعیت قرمز و نارنجی در ۹ استان

پایگاه خبری افق و اقتصاد – جمعیت هلال احمر با صدور اطلاعیه‌ای جزئیات حوادث و سوانح نوروزی سال ۱۴۰۳ را تشریح و با اشاره به امدادرسانی به ۱۸۵۱ متاثر از سیل و آبگرفتگی در ۹ استان به شهروندان توصیه کرد تا از سفر و ترددهای غیرضروری بین شهری در این استان‌ها پرهیز کنند.

در اطلاعیه ستاد نوروزی جمعیت هلال احمر آمده است: از روز گذشته ( ۵ فروردین) تا ساعت ۱۱ و۳۰ دقیقه امروز (۶ فروردین‌ماه) ٩ استان اصفهان، ایلام، تهران، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس، لرستان، همدان و کهگیلویه و بویراحمد متاثر از سیل و آبگرفتگی بودند و امدادگران در ۳۱ عملیات مرتبط به ۱۸۵۱ نفر امدادرسانی و علاوه بر اسکان ۵۴ نفر، آبگرفتگی ۱۲۳ واحد مسکونی را تخلیه و ۱۵۱ خودرو را از آبگرفتگی و برف رهاسازی کردند.

از ۲۴ اسفندماه تا صبح روز ۶ فروردین ماه ۱۴۰۳، جمعیت هلال احمر با افزایش ۹۷.۵ درصدی پست‌های نوروزی به بیش از ۲ میلیون نفر خدمات امدادی، بهداشتی، درمانی، دارویی، بشردوستانه و آموزشی ارائه داده است.

با توجه به شرایط جوی نامساعد در برخی مناطق کشور، هلال احمر از روز ۲۴ اسفند تا شب گذشته در مجموع، ۲۳۲ نفر از افرادی را که در معرض خطر حوادث جوی بودند به مناطق امن منتقل و برای ۱۵۰۶ نفر اسکان اضطراری فراهم کرده است.

جمعیت هلال احمر از ابتدای طرح نوروزی ۹۰۴ عملیات جاده‌ای را پوشش امدادی داده که در این ماموریت‌ها ۱۸۹۰ نفر در محل درمان و ۷۴۵ مصدوم نیز به بیمارستان‌ها منتقل شدند. نیروهای نجاتگر هلال احمر همچنین در این مدت با به کارگیری تمامی ظرفیت‌ها، موفق به نجات جان ۱۵۱ حادثه دیده تصادفات جاده‌ای نیز شده‌اند. این تعداد در عملیات‌های فنی رهاسازی از خودروهای تصادفی نجات پیدا کردند.

در این راستا شهروندان با توجه به احتمال وقوع سیلاب از سفر و ترددهای بین شهری به خصوص در مناطق غربی و شمالی کشور پرهیز و به توصیه‌های ایمنی توجه کنند و در صورت وقوع حوادث غیرمترقبه و سوانح جوی سریعا با شماره ۱۱۲ تماس حاصل و موارد را به جمعیت هلال احمر اعلام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا