مدیرکل مدارس غیر دولتی کشور: موانع‌ تاسیس این مدارس رفع می‌شود

پایگاه خبری افق و اقتصاد- به گفته مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش، دستورالعمل تأسیس و توسعه مراکز غیر دولتی در شورای سیاستگذاری برای تسهیل و مانع زدایی در اخذ مجوز در حال بررسی است.

سعید صالح افزود: ستاد ملی کرونا از سال ۹۸ تسهیلاتی را برای جبران خسارات مراکز غیردولتی در دوران کرونا در نظر گرفت که این مبلغ باتوجه به نیروهای شاغل در هر مرکز متفاوت بوده است.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش که در نشست با جمعی از مدیران و مؤسسان مراکز غیردولتی در شیراز سخن می‌گفت، ادامه داد: وضعیت مراکز غیردولتی در فارس مطلوب است و وجود مدارس غیردولتی احداثی از نقاط قوت این استان به شمار می‌رود.

صالح بیان کرد: افزایش شهریه مدارس غیردولتی در سال جاری باتوجه به شرایط هر استان و شهرستان متفاوت بوده است و میانگین این افزایش در کشور  ۳۲ درصد است.

وی ادامه داد: بیش از ۳۰ سال از تأسیس مراکز آموزشی غیر دولتی می‌گذرد و از مهمترین شاخصه های این مراکز مشارکت مردم در نظام آموزشی کشور و امر تعلیم و تربیت است.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: بخش غیر دولتی دارای انعطاف خوبی است و این انعطاف موجب اشتغال بسیاری از جوانان تحصیلکرده کشور در این مراکز شده است.

صالحی اعلام کرد: تدوین و توسعه شیوه های مدرن و جدید آموزشی و اجرا در مراکز غیر دولتی از دیگر مزایا و شاخصه های مثبت مراکز غیر دولتی است.

۱۴ درصد از دانش آموزان فارس در مدارس غیر دولتی مشغول تحصیل هستند

مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز در این نشست اظهار داشت: ۱۴ درصد از دانش آموزان فارس یعنی بیش از یکصد و ۱۸ هزار نفر در مراکز غیردولتی مشغول به تحصیل هستند.

فرهاد اسماعیلی ادامه داد: رعایت عدالت و قانون به صورت همگانی و کمک به رشد و توسعه منطقی مراکز غیر دولتی از استراتژی و محورهای اصلی عملکرد ما در حوزه غیر دولتی فارس بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ابراز کرد: عشق و علاقه به سیستم تعلیم و تربیت باعث شده است که برخی از افراد با راه اندازی مدارس غیر دولتی به آموزش و پرورش و دانش آموزان کشور کمک کنند.

اسماعیلی با بیان اینکه رتبه ۷ کنکور زبان کشور در سال جاری از دانش آموزان یکی از مدارس غیر دولتی فارس بوده است افزود: مدارس غیر دولتی استان در کنکور امسال نیز خوش درخشیدند و هرساله بسیاری از رتبه های زیر ۳هزار دانش آموزان ما در این مدارس رقم می خورد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش فارس، مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: فارس همچنین از وضعیت خوبی در حوزه مراکز احداثی غیر دولتی برخوردار است و سیاست ما این است که حمایتهای لازم برای جذب سرمایه گذار برای احداث این مراکز را همچنان توسعه دهیم.

۲۸ درصد از مدارس فارس غیردولتی هستند

یزدان دشتیان رییس اداره مراکز غیر دولتی و مشارکت های مردمی آموزش و پرورش فارس هم اظهار کرد: بیش از ۲ هزار مرکز غیر دولتی در فارس وجود دارد که ۲۸ درصد از مدارس استان را شامل می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا