رئیس کمیته بازار سرمایه مجلس: اصلاح قانون اوراق بهادار در جلسه آینده کمیته بازار سرمایه مجلس نهایی می‌شود

پایگاه خبری افق و اقتصاد- رئیس کمیته بازار سرمایه مجلس از نهایی شدن طرح اصلاح قانون اوراق بهادار در جلسه آینده کمیته بازار سرمایه مجلس خبر داد.

محسن علیزاده در تشریح نشست کمیته بازار سرمایه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در این جلسه طرح اصلاح قانون اوراق بهادار جمهوری اسلامی مورد بررسی قرار گرفت و به پیشنهادات مطرح‌شده درباره اصلاح این قانون رسیدگی شد.

نماینده مردم سپیدان و بیضاء در مجلس شورای اسلامی افزود: در جلسه آینده کمیته بازار سرمایه طرح اصلاح قانون اوراق بهادار جمهوری اسلامی نهایی می‌شود و برای بررسی به کمیسیون اقتصادی ارجاع خواهد شد تا پس از تصویب در دستورکار صحن علنی مجلس قرار گیرد.

او در تشریح موضوعات بررسی‌شده در این طرح، تشریح کرد: براساس این طرح رئیس جمهوری، حکم رئیس سازمان بورس اوراق بهادار را امضا خواهد کرد. همچنین رئیس سازمان بورس، عضو شورای پول و اعتبار خواهد شد در واقع با این اقدام سازمان بورس از وزارت امور اقتصادی و ودارایی مستقل خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه بازار سرمایه اصلی‌ترین حلقه تامین مالی در کشور محسوب می‌شود، تصریح کرد: در این طرح راهکارهایی برای ایجاد کانون سهامداران حقیقی و پیش‌بینی مسیرهایی برای عرضه بهتر تمام کالاها به ویژه پتروشیمی و… در بورس و بازار سرمایه در نظر گرفته شده است.

او درباره تصویب طرح تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان بورس و اوراق بهادار، تصریح کرد: در سال گذشته رشدهای غیرمنتظره بازار سرمایه و دعوت مسئولان دولت دوازدهم، موجب وارد شدن سرمایه‌های مردم به این بازار شد که متاسفانه به دلیل بی‌توجهی دولتمردان و سیاست‌های غلط، مردم به دلیل اُفت شاخص بورس متضرر شدند.

به گزارش خانه ملت، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: در مرداد  سال گذشته سقوط شاخص بورس کلید خورد و از دست رفتن سرمایه‌های مردم در حالی صورت گرفت که پول بسیاری از سهامداران در نمادهای شرکت‌های ایران خودرو، سایپا، شستا و … قفل شده بود و دیگر قادر به فروش آن نیز نبودند و اکنون نیز این روند ادامه دارد.

او با بیان اینکه وضع بازار سرمایه و بی‌توجهی دولت به ساماندهی آن موجب شد که کمیسیون اقتصادی طرح تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان بورس را تدوین کند، اضافه کرد: با تصویب این طرح در صحن علنی، اقدامات لازم برای شناسایی متخلفان آغاز خواهد شد و زمینه بهبود شاخص بازار سرمایه فراهم می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا