معاون روابط کار وزارت رفاه: ۱۳هزار حادثه ناشی از کار سالانه در کشور رخ می‌دهد

پایگاه خبری افق و اقتصاد- معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت که ۱۳ هزار حادثه ناشی از کار سالانه در کشور رخ می‌دهد که ۷۰۰ تا ۸۰۰ مورد آن به فوت منجر می‌شود.

علی حسین رعیتی فرد، در بازدید از کارخانه فرو آلیاژ ازنا اظهار کرد: طبق ماده ۹۵ قانون کار، نظارت مستمر بر حوزه ایمنی کار برعهده کارفرمایان است که باید شرایط صیانت از کارگران را به طور دقیق بررسی کنند.

وی با اشاره به جان باختن یک کارگر کارخانه فروآلیاژ ازنا در هفته گذشته افزود: ایمنی محیط کار (HSE) کارخانه نیاز به نظارت بیشتری دارد، آموزش‌های مستمر کارگران باید در دستور کار باشد و سیستم حاکمیتی موظف به بازرسی و نظارت مستمر است تا شاهد حوادث ناشی از کار نباشیم.

وی ادامه داد: در حادثه رخ داده، نکات ایمنی حین کار رعایت نشده و فضای ایمنی لازم نیز برای کارگر فراهم نبوده است.

رعیتی فرد گفت: ایران هفته گذشته به مقاوله‌نامه شماره ۸۱ با عنوان بازرسی کار (پیمان نامه) سازمان بین المللی کار پیوست که این ظرفیت جدیدی خواهد بود تا بتوانیم حوزه کار را ارتقا دهیم و از دانش روز استفاده کنیم.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: این سفر در پی دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای دیدار با کارگران کارخانه فروآلیاژ صورت گرفته است و تلاش می‌شود شرایط صیانت از کارگران فراهم شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان، وی با تاکید بر نوسازی تجهیزات صنایع کشور ادامه داد: طبق قانون کار، کارگران از فواید مشاغل سخت و زیان‌آور استفاده خواهند کرد و مسائل کارگاه‌هایی که نیاز است در ردیف این مشاغل قرار بگیرند بررسی خواهد شد.

معاون روابط کار همچنین تصریح کرد: بر اساس برآورد سازمان بین المللی کار روزانه حدود ۶۰۰۰ نفر در اثر حوادث و بیماری شغلی در جهان فوت می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا