معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری: وضع درآمد و فروش نفت بهتر شده است

پایگاه خبری افق و اقتصاد- معاون پارلمانی رئیس جمهوری با مرور اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم در حوزه های مختلف اقتصادی گفت که امروز وضع درآمد و فروش نفت ما بهتر شده است.

سیدمحمد حسینی روز شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کرمان افزود: همچنین به معاهده شانگهای پیوسته ایم و در حوزه های مختلف کارهای موفقی در حال انجام و حوزه فرهنگ هم فعال است.

وی در ادامه با یاداوری تلاش ها برای آماده سازی سند تحول در دولت سیزدهم گفت: دولت سند تحول را آماده کرده و باید مورد پذیرش و اقبال نخبگان، استادان دانشگاه، روحانیون و فعالان اثرگذار حوزه های مختلف قرار گیرد، همچنین نیاز به تلاش شورای فرهنگ عمومی در این زمینه وجود دارد.

حسینی در ادامه با بیان اینکه تدوین و ابلاغ نقشه ملی پیشگیری و مقابله با فساد اقتصادی و اداری در کشور اظهار کرد: این سند جنبه های مختلف از جمله شفاف سازی، مدیریت تعارض منافع و متناسب سازی ساختار دولت و شایسته گزینی دارد که باید در سطوح مختلف مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه این دولت تعطیلی ندارد و وقفه ای در کار آن نیست تصریح کرد: از همان روز اعلام نتایج انتخابات فعالیت دولت آغاز شد که کارنامه نزدیک به ۱۰۰ روز همه وزارتخانه ها بزودی ارائه می شود تا مردم ببینند گام های بلندی برداشته شده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت: تحرک، پویایی و برنامه محوری در راس فعالیت های دولت سیزدهم موجب تلاش همه می شود.

وی با یادآوری مشکل آب در کشور از جمله کرمان گفت: مشکل در حوزه آب باید با محوریت مرکز کشور رفع شود.

حسینی ادامه داد: وزیر نیرو باوجود اینکه تازه در دولت مشغول به کار شده به علت مشکل آب از مردم عذرخواهی کرد؛ بحث آب‌های ژرف تا نحوه کشت و آبیاری در حال برنامه ریزی در دولت است.

وی افزود: چشم جهانیان و کشورهای جبهه مقاومت به ایران است و اگر در حوزه های نظامی و علمی پیشرفته باشیم آنها هم مباهات می‌کنند.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری اضافه کرد: فصلی جدید در فعالیت های فرهنگی کشور آغاز شده، امروز مساله اقتصاد، بهداشت و سلامت مهم است اما به معنای نادیده گرفتن حوزه فرهنگی نیست.

وی با بیان اینکه تغییراتی در شورای فرهنگی و تحولاتی در آن رخ داده است افزود: شورای فرهنگ عمومی گسترده ترین شورای انقلاب فرهنگی است و امیدواریم جلسات منظم آن تشکیل شود.

حسینی خاطرنشان کرد: ما این روزها به فرهنگ اقتصاد، بهره وری و صرفه جویی نیاز داریم و بایستی رسانه ها و نهادهای مختلف در این بخش بیش از گذشته کار کنند.

وی همچنین با مرور نقش استان کرمان افزود: استان کرمان پیشگام در انقلاب و دفاع مقدس بوده و روحیه همکاری و مساعدت نیز در همه عرصه ها داشته است.

حسینی عنوان‌ کرد: بحث های قرآنی را باید در جامعه ترویج دهیم که مورد تاکید مقام معظم رهبری است که امیدواریم در این دوره عنایت بیشتری به آن شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری با تاکید بر ضرورت تدوین پیوست فرهنگی در امور گفت: به طور مثال ساخت چهار میلیون مسکن و کارهای بزرگ اقتصادی نیاز به پیوست فرهنگی نیز دارد.

به گفته وی پایتختی مقاومت اسلامی برای کرمان کار بسیار خوبی است و در هر شهر ایران ظرفیت هایی وجود دارد که می توان بر آن تاکید کرد.

وی یادآور شد: نسل جوان‌ امروز به فضای مجازی روی آورده، اگر روی فرهنگ و ارتقای سواد رسانه ای کار نکنیم ممکن است جوانان به سمت خودنمایی بروند.

حسینی افزود: دشمن انواع شگردها را به کار می برد تا مردم با نظام و انقلاب فاصله بگیرند و باید این دانش را به مردم بیاموزیم که نیاز به هم افزایی و تقسیم کار در نهادها و دستگاه های مختلف دارد.

وی ادامه‌داد: جریان سازی فرهنگی با هم افزایی محقق می شود که مورد تاکید مقام معظم رهبری است و این فرآیند باید در استان ها به‌صورت جدی دنبال شود.

معاون رئیس جمهوری گفت:در برخی استان ها برش مهندسی فرهنگی را رونمایی می کنند و سهم وزارتخانه های مختلف در سند تحول مشخص شده است.

وی تصریح کرد: با فعالیت فرهنگی گسترده می توانیم پاسخگوی نیاز مردم و تاثیرگذار در سطح‌ جهانی باشیم؛ کشورهای بسیاری به فرهنگ ما علاقه مندند که نباید این حوزه کشور دست کم گرفته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا