دستورالعمل کرونایی سفرهای خارجی ابلاغ شد

پایگاه خبری افق و اقتصاد- به گفته مدیرکل دفتر ایمنی و تضمین کیفیت شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)، سفر مسافران ایرانی به خارج از کشور مشروط به ارائه تست ۹۶ ساعته منفی کرونا و برای مسافران ورودی به کشور کارت واکسن و تست منفی پی. سی. آر ۹۶ ساعته است.

محمدرضا سیف درباره آخرین دستورالعمل برای ورود و خروج مسافران به ایران در مبادی مرزهای هوایی از سوی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: طبق آخرین دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ابلاغیه وزارت راه و شهرسازی ارائه تست پی. سی. آر منفی ۹۶ ساعته کرونا به همراه گواهی کامل واکسیناسیون برای همه مسافران غیر ایرانی بالای ۱۲ سال برای ورود به کشور الزامی است.

او تاکید کرد: برای مسافران ایرانی ارائه تست پی. سی. آر منفی ۹۶ ساعته الزامی است.

سیف افزود: مسافران غیر ایرانی در صورتی که گواهی واکسن و تست پی. سی. آر منفی ۹۶ ساعته نداشته باشند، اجازه ورود به کشور را ندارند و همکاران ما در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) به‌شدت نظارت و پیگیری می‌کنند.

به گزارش شرکت شهر فرودگاه امام‌خمینی(ره)، مدیرکل دفتر ایمنی و تضمین کیفیت شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) اظهار کرد: در صورتی که شرکت‌های هواپیمایی طبق بخش‌نامه دستورالعمل‌ها را رعایت نکنند، به سازمان هواپیمایی کشوری گزارش تخلف آن شرکت ارسال خواهد شد و طبق قوانین سازمان هواپیمایی با شرکت هواپیمایی متخلف برخورد می‌شود.

او تاکید کرد: به هیچ عنوان اجازه ورود مسافر مشکوک یا بدون تست پی. سی. آر و همچنین بدون گواهی واکسن کرونا به کشور داده نمی‌شود و همچنین مجدد به شرکت‌های هواپیمایی اعلام می‌شود که طبق دستورالعمل‌های وزارت بهداشت و وزارت راه وشهر سازی مسافر پذیرش کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا