رشد ۷۲ درصدی جابه‌جایی مسافر در فرودگاه‌های اختصاصی در مهر نسبت به سال گذشته

پایگاه خبری افق و اقتصاد- بررسی آمار پروازهای داخلی در مهرماه سال جاری نشان می‌دهد این پروازها در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته افزایش یافته‌اند.

بر اساس گزارش منتشرشده از سوی مرکز اطلاعات و آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، در ماه مهر سال ۱۴۰۰ در مجموع ۲۶هزار و ۵۹۵ نشست و برخاست داخلی در فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت انجام‌شده که ۲میلیون و ۴۷۹ هزار و ۴۸مسافر و ۲۱ میلیون و ۱۱۷هزار و ۷۳۱ کیلوگرم بار به وسیله این پروازها جابه‌جا شده‌اند. این ارقام نسبت به مهرماه سال ۱۳۹۹ به ترتیب ۸ درصد رشد و یک درصد کاهش و ۱۳درصد رشد و نسبت به شهریور سال جاری به ترتیب ۲، ۲۶ و ۳۵ درصد رشد داشته‌اند.

همچنین در این ماه در چهار فرودگاه اختصاصی کشور یعنی کیش، قشم، چابهار و ماکو در مجموع ۲هزار و ۸۷۵ نشست و برخاست داخلی انجام شد که این پروازها ۲۹۲هزار و ۵۹۴ مسافر و ۳میلیون و ۳۰۸هزار و ۲۱۸ کیلوگرم بار جابه‌جا کرده‌اند. عملکرد این فرودگاه‌ها نیز نسبت به ماه مشابه در سال گذشته به ترتیب ۱۹درصد رشد، ۳درصد کاهش و ۳درصد رشد و نسبت به ماه پیش از آن به ترتیب ۳۹، ۷۲ و ۸۲درصد رشد داشته است.

در این ماه فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران با انجام ۱۰هزار و ۲۱نشست و برخاست و جابه‌جایی ۹۵۶هزار و ۴۹۸مسافر رکورددار انجام پرواز داخلی و تردد مسافر در کشور بوده و ۳۴درصد از کل نشست و برخاست‌های داخلی و ۳۴/۵۰ درصد از جابه‌جایی مسافر داخلی را به خود اختصاص داده است. پس از این فرودگاه، به ترتیب دو فرودگاه مشهد با ۳ هزار و ۵۷۹ نشست و برخاست و کیش با ۲هزار و ۳۲۰ نشست و برخاست قرار گرفته‌اند.

در این ماه فرودگاه ماکو با ۲۶نشست و برخاست داخلی و جابه‌جایی هزار و ۹۱۰مسافر کم‌ترددترین فرودگاه اختصاصی و فرودگاه آغاجری با انجام ۲ نشست و برخاست داخلی و جابه‌جایی ۱۲۰مسافر کم‌ترددترین فرودگاه کشور بوده‌اند.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، درشهریورماه ۱۴۰۰ حداقل۸۰ درصد نشست و برخاست‌های داخلی به ترتیب در  ۱۰فرودگاه مهرآباد، مشهد، کیش، شیراز، اهواز، اصفهان، بندرعباس، تبریز، خلیج فارس (عسلویه) و یزد انجام شده است. همچنین از فروردین ۱۴۰۰به فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت، هشت فرودگاه عسلویه، خارک، ماهشهر، الوان، سیری، گچساران، بهرگان و آغاجاری اضافه شده است.

در این ماه چهار مسیر مشهد-تهران، تهران-مشهد، تهران-کیش و کیش-تهران به ترتیب ۴مسیر پرتردد داخلی بوده‌اند و پس از آن نیز دو مسیر تهران-شیراز و شیراز-تهران قرار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا