یک بام، دو هوا دارد

پایگاه خبری افق و اقتصاد- از جریمه یک کیسه زباله و جمع آوری بساط دست فروشان تا تخریب مغازه یک شهروند در روز روشن و سکوت مطلق شهرداری اهواز

مغازه یک شهروند در روز روشن در اهواز مورد تخریب عمدی قرار گرفت.

شخصی که مالک دو باب مغازه واقع در خیابان آزادگان اهواز بود و مجوز تخریب صرفا بابت مغازه خود را گرفته بود در تاریخ ۱۴۰۰/۱۰/۲۸ بدون کوچکترین نظارت از طرف شهرداری تخریب شد و شهرداری و سایر نهادهای انتظامی و مربوطه در سکوت کامل بودند.

این شیوع ناامنی و هرج و مرج حاصل چیست؟ چه کسی و کدام مسئول پاسخگوی این حد از زیر پا گذاشتن قانون است و کدام مسئول خود را نگران امرار معاش آن خانواده می ‎داند!؟

با اینکه عملیات تخریب از قبل از ظهر تا شب طول کشیده هیچ کسی مداخله نکرده و این در حالی است که اگر شهروندی دو کیسه سیمان برای تعمیر پاشنه درب منزل خود بیاورد شهرداری بلافاصله حضور پیدا کرده و وی را جریمه می‎کند.

زمانی که دولت مردمی با کار شبانه روزی حتی در روزهای جمعه هر هفته با سفرهای استانی از نزدیک پیگیر امور مردم هستند عملکرد تعدادی از مسئولان به گونه ‎ای است که دولت را هر چه می تواند ناکارآمد جلوه می دهد و حس بی اعتمادی به دولت ایجاد می کند.

دولت مردمی حفظ نظم و تامین امنیت و جان و مال و ناموس افراد را از وظایف ذاتی خود می داند اما متاسفانه برخی افراد مسئول با کوتاهی در انجام وظایف خود حس ناامنی و بی اعتمادی و بدبینی را در آحاد جامعه بوجود می آورند.

مردم از دولتمردان توقع دارند که مسئولان متخلف که دغدغه نان و جان و مال و ناموس شهروندان را ندارند مورد مجازات جدی قرار گیرند و البته که تعامل و همراهی دستگاه قضایی کشور با دولت در برخورد قاطع با متخلفان و مجرمان و عوامل ناامنی در جامعه نقش بسیار مهم و بسزایی در ایجاد اعتماد و حس امنیت در جامعه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا