رشد ۳۰۰درصدی سفرهای دریایی در نوروز ۱۴۰۱

پایگاه خبری افق و اقتصاد – سرپرست معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت که در حوزه دریایی از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۱، پنج میلیون و ۸۴۸هزار و ۴۸ مسافر دریایی جابجا شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۳۰۰ درصد رشد داشت.

 شهریار افندی‌زده، سرپرست معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی امروز دوشنبه، ۱۵ فروردین ۱۴۰۱، در نشست خبری عملکرد نوروزی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر که با حضور اصحاب رسانه و اعضای این ستاد در محل سالن فجر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: «از آنجایی که حمل و نقل یکی از اصلی‌ترین عوامل سفر مردم است تلاش کردیم با حداکثر توان و در نظر گرفتن رضایت مردم به ارائه خدمات به مسافران نوروزی بپردازیم.

او اظهار کرد: «از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ تمام ستادهای نوروزی در این وزارتخانه در سطح ستاد و استان در آماده‌باش کامل قرار دارند. پیش‌بینی ما این بود که حجم سفرها افزایش خواهد یافت و همین اتفاق هم افتاد.

افندی‌زاده ادامه داد: «بیش از ۹۰درصد حمل و نقل از طریق جاده است که یا از طریق وسایل نقلیه عمومی و یا از طریق وسایل نقلیه شخصی صورت می‌گیرد. امسال ۴۱۴ اتوبوس و ۳۰هزار سواری در اختیار علاقه‌مندانی بود که قصد سفر داشتند.

سرپرست معاونت حمل و نقل وزارت راه ادامه داد: «یک میلیون و ۲۸۳هزار نفر در این مدت از طریق خطوط ریلی جابه‌جا شدند و در بخش حمل و نقل هوایی نیز، در هر دو بخش داخلی و خارجی، در مجموع  دو میلیون و ۱۹۵هزار و ۱۶۶ مسافر جا‌به‌جا شدند که نسبت به نوروز سال قبل ۵۴درصد رشد داشته است.

او همچنین یادآور شد: «تنها از طریق فرودگاه امام ۴۱۳هزار و ۲۲ مسافر تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ جابه‌جا شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵۴درصد رشد داشته است.

افندی‌زاده اضافه کرد: «در تاریخ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰، بیشترین تردد را در جاده‌های کشور داشتیم. در مجموع از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ ،  ۵۲ میلیون و ۷۷۱هزار و ۷۴۸ تردد بین استان‌ها ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۱درصد رشد داشته‌ایم و به طور متوسط در سفرهای بین‌استانی، تردد ۲میلیون و ۲۰۰هزار وسیله نقلیه را ثبت کردیم.

سرپرست معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: «همچنین استان خوزستان با ۱۶۷درصد، استان بوشهر با ۱۰۹درصد، استان اصفهان با ۷۸درصد، استان خراسان رضوی با ۷۳درصد و استان هرمزگان با ۷۱درصد بیشترین رشد ترددهای بین‌استانی را به ثبت رسانده‌اند.

او در انتها به آمار تصادف‌های جاده‌ای نیز اشاره کرد و افزود: «با وجود افزایش سفرها آمارها نشان می‌دهد کاهش کشته‌شده‌های تصادف‌ها را داشته‌ایم که آمار دقیق آن از سوی پزشکی قانونی به‌زودی اعلام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا