سقف گذاری تحویل اقلام دارویی به داروخانه ها

پایگاه خبری افق و اقتصاد- به گفته مدیر عامل سازمان بیمه سلامت، در طرح ساماندهی ارز دارو و مقابله با خرده قاچاق دارویی، سقف‌گذاری تحویل اقلام دارویی به داروخانه‌ها انجام می‌شود تا دارو به دست مصرف‌کننده واقعی برسد.

محمدمهدی ناصحی افزود: اگر ساماندهی ارز که خواسته دولت و مجلس است اتفاق افتد، شرایط برای ساماندهی حوزه دارو نیز فراهم می‌شود.

وی گفت: همه ارکان از جمله سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی باید از نظر اعتباری برای ساماندهی حوزه دارو آمادگی داشته باشند و اگر قول دهند پرداخت‌ها به موقع انجام می‌شود ما هم در وزارت بهداشت از طریق کمیته‌های هفت‌گانه‌ای که تشکیل داده‌ایم، زمان بندی کار را مشخص کردیم و از نظر قیمت گذاری جدید کدینگ مشترک داروها و بیمه و اتباع خارجی که باید وزارت کشور تعیین کنند همه باید کامل شود تا طرح را اجرا کنیم.

ناصحی تاکید کرد: اگر این اتفاق رخ دهد در جلوگیری از قاچاق و رفع مشکلات در تولید و توزیع و پخش دارو نقش موثری خواهد داشت، سامانه‌هایی که داریم اگر تلفیق شود و با سایر بخش‌ها از جمله بیمه‌ها و وزارت بهداشت یکپارچه شود منابع به درستی در اختیار مصرف کننده واقعی که مردم هستند، قرار می‌گیرد.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: پیشتر ۲۰ درصد داروی تولیدی یا وارداتی کشور با قیمت پایین و با یارانه دارو تهیه می‌شود که بخشی از آن قاچاق می‌شود.

وی افزود: ما حتی در طرح ساماندهی ارز برای هر خرده قاچاق هم سقف‎گذاری داریم. ارائه اقلام دارویی در داروخانه‌ها انجام شود تا اگر کسی به دارو احتیاج دارد به داروی مورد نیاز خود دست یابد و این یک کار اساسی در نظام سلامت است که امیدواریم به درستی اجرا شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا