کمیسیون تطبیق ۴ ایراد از آیین نامه رتبه‌بندی معلمان گرفت

پایگاه خبری افق و اقتصاد- بنابر اعلام رئیس کمیسیون آموزش مجلس، کمیسیون از آئین نامه دولت ۱۵ ایراد گرفت و سپس آن را به کمیسیون تطبیق مقررات و آئین نامه‌های دولت با مصوبات مجلس ارسال کرد. این کمیسیون چهار مورد از ایرادات کمیسیون را وارد دانسته است.

علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان گفت: رتبه‌بندی معلمان یک موضوع بسیار مهم و تخصصی است. بر اساس این لایحه قرار است جایگاه حدود یک میلیون معلم را مشخص و تعیین کنیم و در نتیجه یک کار تخصصی و سخت محسوب می‌شود.

وی با اشاره به مراحل قانونی که لایحه رتبه‌بندی معلمان طی کرده و به تائید شورای نگهبان هم رسیده است، اظهار کرد: در ادامه آیین‌نامه آن در وزارت آموزش و پرورش نوشته شد و سپس در هیات دولت ایراداتی به آن گرفته شد که وارد نبود. مجلس در این زمینه پیگیری کرد و بالاخره آیین‌نامه آن از سوی دولت به بیرون داده شد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از وجود ایراداتی در آیین‌نامه دولت گفت و بیان کرد: کمیسیون از آیین‌نامه دولت ۱۵ ایراد گرفت و سپس آن را به کمیسیون تطبیق مقررات و آیین‌نامه‌های دولت با مصوبات مجلس ارسال کرد. این کمیسیون چهار مورد از ایرادات کمیسیون را وارد دانسته است.

وی در عین حال از اجرایی شدن رتبه‌بندی بر اساس آیین‌نامه دولت خبر داد و افزود: در نهایت این لایحه در مسیر اجرا قرار دارد اما به دلیل حجم کار، کمی طولانی شده است و در واقع فقط ۱۰ الی ۱۲ روز دولت در ارسال آئین نامه و ابلاغ آن تاخیر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا