دبیرکل حزب الله: ایران قبله اسلام و قلب محور مقاومت باقی خواهد ماند

پایگاه خبری افق و اقتصاد _ دبیر کل حزب الله لبنان به مناسبت عاشورای حسینی به سخنرانی پرداخته و اعلام کرد ایران محور مقاومت و قبله جهان اسلام باقی خواهد ماند.

سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان، امروز (سه شنبه) به مناسبت عاشورای حسینی، در میدان امام حسین در جمع عزاداران به سخنرانی پرداخت.

دبیرکل حزب‌الله در ابتدا شهادت عزاداران حسینی در نیجریه را تسلیت گفته و اعلام کرد با آن‌ها ابراز همدردی می‌کند. سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، با یادآوری مظلومت ملت بحرین و انتقاد شدید از حاکمان منامه به علت عادی سازی روابط با صهیونیست‌ها و اعمال محدودیت بر برگزاری مراسم عزاداری عاشورا، افزود: ملت یمن نماد واقعی کربلای حسین (ع) است و ایمان داریم که یاری رساندن به آن از جمله واجب‌ترین کار‌ها برای آزادمردان و شرافتمندان در این جهان است. یمنی‌ها با وجود محاصره و همه رنج‌هایی که دارند در همه مناسبت‌های مربوط به امت اسلامی حضور دارند.

او درخصوص تحولات فلسطین و حمله صهیونیست به غزه گفت: مردم فلسطین در غزه و نابلس می‌جنگند و معادلات خود را تحمیل می‌کنند و تاکید می‌کنند که مقاومت تنها راه است. تعهد خود را نسبت به آرمان فلسطین و ایستادگی در کنار این مردم مجاهد و مقاوم تجدید می‌کنیم.

سید حسن نصرالله در ادامه افزود: سوریه، یمن و فلسطین این‌ها ملت‌ها و مظلومانی هستند که محاصره شدند و با تحریم و محاصره می‌خواهند ان‌ها را به زانو درآورند. اما نتوانستند. امام خامنه‌ای ههمچنان در قلب محور مقاومت و پیشتاز قیام امام حسین علیه السلام تا روز قیامت است و ایران قبله اسلام و قلب محور مقاومت باقی خواهد ماند. ما باید در روز عاشورا شهدای مقومات سردار قاسم سلیمانی و بردارش شهید ابو مهدی المهندس را به یاد یماوریم.

هشدار نصرالله درخصوص دست درازی صهیونیست‌‎ها به منابع لبنان

دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان با اشاره به اشغال میدان گازی کاریش توسط رژیم صهیونیستی گفت: ما امیدواریم لبنان قوی و عزیز بتواند از حکومت خود دفاع کند و بتواند منابع طبیعی خود را استخراج کند. آبش و نفش برای خودش باشد و کسی نتواند آن را غارت کند. دستی که به سمت منابع ما دراز شود قطع خواهد شد. ما در قبال ملتمان احساس مسئولیت می‌کنیم و خواستار همکماری سیاسی برای پشت سر گذاشتن بحران هستیم و خواستار تشکیل دولت هستیم. باید دولتی حقیقی تشکیل شود و بتواند با بحران‌‎ها رو به رو شود و همه مسئولین باید احساس مسئولیت کنند.

او با هشدار به صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها گفت: در مورد نفت و مرز‌های دریایی ما مواضع خود را داریم. ما در روز‌های آینده منتظر دریافت پاسخ‌ها به دولت لبنان هستیم و بر اساس آن تصمیم خواهیم گرفت. ما در روز بصیرت صبر و عاشورا به همه مردم و مجاهدین می‌گویم که باید در برابر همه احتمالات آماده باشیم. ما در این نبرد بسیار جدی هستیم. همانطور که در گذشته گفتم بار دیگر به آمریکایی‌ها که خود را میانجی معرفی می‌کنند می‌گویم مردم لبنان اجازه نمی‌دهند که منابعش به تاراج برود. ما به آخر راه رسیدیم و تا آخر خواهیم رفت پس کسی ما را امتحان نکند و شرط بندی نکند که ما را بترساند.

نصرالله خطاب به رژیم صهیونیستی: درباره لبنان و مقاومت لبنان اشتباه نکنید

او تاکید کرد صهیونیست‌ها نباید مقاومت در لبنان را امتحان کنند و افزود: من به صهیونیست‌ها می‌گویم درباره لبنان و مقاومت لبنان اشتباه نکنید در مورد هرگونه تجاوز گری و مرزه‌های دریایی اشتباه نکنید. درباره ترور فرماند‌های مقاومت و حماس در لبنان به دشمنان خواهیم گفت که بدون مجازات نخواهد بود و به کسانی که می‌خواهند ما ضعیف باشیم، باید بگویم ما دوستداران و یاران امام حسین علیه السلام هستیم.

حسن نصرالله به دوستان خود بشارت داد: همه دوستان و عزیزان بدانند که مردم لبنان طی ۴۰ سال گذشته ثابت کردند که ارتشی که می‌گفتند شکست ناپذیر است شکست داد و رژیمی که فکر می‌کنند قدرتش ابدی است شکست خواهد خورد. ما نمی‌خواهیم در کشور خود ضعیف باشیم و اجازه نمی‌دهیم منابعمان تاراج برود ما همچنان راه خود را در نسل‌های آینده ادامه خواهیم داد.

دبیرکل حزب‌الله در پایان نیز اعلام کرد لبنان از بحر تا نهر باز خواهد گشت و هیچ صهیونیستی وجود نخواهد داشت. حزب‌الله آینده‌ای امیدوارکننده را می‌بیند که پیروزی خون بر شمشیر آن را می‌سازد. او تاکید کرد معتقدها به امام حسین علیه السلام ملتی هستند که مردان و زبان کوچک و بزرگشان جوانان و پیران آن‌ها تکه تکه می‌شوند و سپس سوزانده می‌شوندو اگر هزار بار این کار تکرار شود‌ امام حسین را رها نخواهند کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا