بیمه راهنمایان گردشگری با پیگیری‌های مهندس ضرغامی عملیاتی شد

پایگاه خبری تحلیلی افق و اقتصاد _ رئیس هیات مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی بیمه را قوت قلبی برای ادامه کار راهنمایان گردشگری عنوان کرد و از اتصال کارت راهنمایان گردشگری به سیستم بانکی و حذف دهک‌بندی در بودجه ۱۴۰۲ به‌عنوان دو موضوع مهم قابل‌پیگیری نام برد.

مهدی قاسمیان رئیس هیات مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی درباره از سرگیری بیمه راهنمایان گردشگری از تیرماه سال جاری بیان کرد: موضوع بیمه جزو چالش‌هایی بود که سال‌ها پیگیر آن بودیم، اما به دلایل مختلف انجام نمی‌شد.

او با تشکر از مهندس ضرغامی، تصریح کرد: نهایتا با پیگیری‌ها مستقیم شخص وزیر و مکاتباتی که برای تامین بودجه دولتی صورت گرفت این مهم عملیاتی شد.

قاسمیان با اشاره به ابراز خرسندی راهنمایان گردشگری از پیگیری مستقیم موضوع بیمه توسط وزیر، افزود:‌ راهنمایان در صورتی‌که پشتوانه نداشته باشند از این صنف خارج می‌شوند، چنانچه از ۱۴ هزار نفر در حال حاضر تنها هزار و ۵۰۰ تا دو هزار نفر در این شغل فعال هستند.

رئیس هیات مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی، تصریح کرد: راهنمایان از این نظر که آخرین نقطه عملیات در اجرای تور همچنین عاملی مهم در رضایت و عدم رضایت گردشگران محسوب می‌شوند، دارای نقش پررنگی در صنعت گردشگری هستند که برای ماندن در این عرصه به پشتوانه نیاز دارند و موضوع بیمه قوت قلبی برای ادامه کار آن‌ها محسوب می‌شود.

اتصال کارت راهنمایان گردشگری به سیستم بانکی و حذف از دهک‌بندی یارانه‌ها در بودجه ۱۴۰۲ دو موضوعی بود که قاسمیان مطرح و تصریح کرد: با وصل شدن کارت راهنمایان گردشگری به سیستم بانکی تنخواه مستقیم در این حساب ریخته می‌شود. همچنین در پایگاه‌های بزرگ مانند تخت جمشید می‌توان الزامی در نظر گرفت که گردشگران خارجی برای تهیه بلیت از طریق کارت راهنمایان گردشگری اقدام کنند که در این صورت از ظرفیت راهنمایان محلی استفاده می‌شود.

رئیس هیات مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی، همچنین به پیگیری‌ها انجام شده با مرکز پژوهش‌های مجلس اشاره کرد و افزود: در نتیجه این مکاتبات قولی داده شده که در بودجه ۱۴۰۲ راهنمایان گردشگری از سیستم یارانه و دهک‌بندی خارج شوند که امیدوار هستیم این مهم عملیاتی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا