استفاده از ظرفیت تمام دستگاه‌ها برای ارائه خدمات به زائران اربعین در مرز مهران

پایگاه خبری تحلیلی افق و اقتصاد _ مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از انجام اقدامات و تمهیدات لازم برای زائران و رفاه حال آنان در استان و به‌ویژه در مرز مهران خبر داد.

 فرزاد شریفی امروز ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ با بیان اینکه مردم از سراسر کشور برای مشرف شدن به عتبات عالیات به مرز مهران و استان ایلام مراجعه کردند، اظهار کرد: «تمهیدات لازم برای ورود زائران به استان و مرز مهران برای رفاه حال زائران و مسافران عتبات عالیات اندیشیده شد و همچنین در این ایام انجام تبلیغات مناسب و توزیع اقلام معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان که می‌تواند ایلام را به تمام کشور معرفی کند در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با بیان اینکه پرسنل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام علاوه بر خدمت مناسب به زائران اربعین توانستند از این فرصت برای بالابردن ظرفیت گردشگری استان استفاده کنند، گفت: «نظارت بر اقامتگاه‌ها و واحدهای پذیرایی موضوعی مهم بود که به‌طور مستمر انجام شد و با متخلفان در این حوزه برخورد شد.

او از چاپ اقلام تبلیغاتی برای توزیع در ایام اربعین خبر داد و افزود: «اطلاع‌رسانی و تبلیغات در زمینه گردشگری در زمان‌هایی مانند اربعین که شاهد حضور جمعیت بالا هستیم موضوعی مهم است که این وظیفه به خوبی انجام شد.

شریفی گفت: «با توجه به اینکه این اداره‌کل به‌عنوان معین شهرستان ملکشاهی معرفی شده بود برای رفاه حال زائران و پذیرایی از آنان با فرمانداری این شهرستان همکاری‌های ویژه‌ای در راستای ایجاد پایگاه اطلاع‌رسانی، برپایی دو سیاه‌چادر برای پخت غذاها و سوغات محلی استان، اقدامات لازم برای اسکان زائران و برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات محلی را انجام داد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اضافه کرد: «این اداره‌کل با ایجاد پایگا‌ه‌های اطلاع‌رسانی در ورودی شهرستان‌هایی که در مسیر زوار اربعین قرار دارند به توزیع اقلام تبلیغاتی شامل کتابچه معرفی جاذبه‌های شاخص استان و همچنین نقشه راهنمای گردشگری به زبان عربی برای معرفی هر چه بهتر استان به کشورهای همسایه پرداخت.»

شریفی عنوان کرد: «مجموعه‌های مختلف در سطح شهرستان مهران به منظور اسکان زائران در مهمان‌سراها، کمپ‌ها،  واحدهای اقامتی و … نیز آمادگی کامل داشته که خوشبختانه خدمات خوبی در این راستا به زائران ارائه شد.

او به دیگر اقدامات این اداره‌کل، نظارت مشترک اداره‌کل میراث‌فرهنگی، بهداشت، اماکن، تعزیرات و .. بر واحدهای اقامتی و رستوران‌های بین‌راهی برای رفاه حال زائران، برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی  و سوغات محلی، احداث پایگاه‌های بین‌راهی و مزین کردن ورودی‌های استان از جمله ورودی‌های  قلاجه، شباب، فرودگاه، صالح آباد (سه راهی جندالله ) و مهران به‌وسیله نصب بنر، بیلبورد و پلاکاردهای خوش آمدگویی به زائرین است نیز اشاره کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با بیان اینکه در راستای خدمات هرچه بهتر به زائران ابا عبدالله الحسین (ع) همه مردم به‌ویژه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تلاش مضاعفی داشتند، اظهار کرد: «با توجه به تردد زائران دراربعین حسینی و اهمیت و ضرورت برنامه‌ریزی و هماهنگی و همکاری تمام دستگاه‌ها به منظور اسکان و ارائه خدمات به زوار اباعبدالله حسین(ع) در مرز مهران و تعیین محل مشخص شده در راستای برپایی موکب و … این اداره‌کل همکاری‌های ویژه‌ای با دیگر دستگاه‌های مرتبط داشت.

شریفی با اشاره به برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و سوغات محلی در شهرستان‌های مسیر زائران در استان، اضافه کرد: «شناخت و معرفی توانمندی‌های هنرمندان ایلامی و آشنایی زوار با فرهنگ و آداب و رسوم و سوغات محلی و صنایع‌دستی و غذاهای محلی از اهداف برپایی نمایشگاه بوده و افزایش توان اقتصادی هنرمندان نیز در دستور کار است.

او گفت: «تردد زائران اربعین حسینی از استان ایلام که دروازه عتبات عالیات است فرصتی مناسبی بود تا ضمن ارائه خدمت وخدمات‌رسانی به زائران، مجالی برای آشنایی با صنایع‌دستی و سوغات محلی استان در بین زوار در شهر ایلام فراهم شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا