قول احمدی صدر به اصناف برای ایجاد وحدت رویه در شهرداری تهران

پایگاه خبری تحلیلی افق و اقتصاد _ رئیس دبیرخانه مسئولیت‌پذیری اجتماعی شهر تهران، به اصناف و تولیدکنندگان قول داد با ایجاد وحدت رویه در شهرداری، اصناف حداقل تکلیفشان با شهرداری تهران روشن باشد و طرف حسابشان را در شهرداری تهران بدانند.

به گزارش دبیرخانه مسئولیت پذیری اجتماعی شهر تهران، همزمان با آغاز دهه مبارک فجر پنجمین نشست از سلسله نشست‌های اشتراک و انتقال تجربه مسئولیتپذیری اجتماعی سازمانی شهر تهران در برج آزادی برگزار شد.

در ابتدای این نشست دکتر احمد شهیدیان، مدیر برگزاری این سلسله نشست‌ها، ضن تبریک آغاز دهه فجر گفت: مسئولیت اجتماعی یک تعهد است برای هر فرد از جامعه و زمانی که هر فرد یا سازمانی نسبت به محیط اطراف خود مسئولیت پذیری داشته باشد و به این تعهد پایبند و پایدار بماند ما می‌توانیم یک شهر آباد داشته باشیم.

در ادامه حسین جعفرزاده، رئیس هیات مدیره شرکت بین المللی فدک گل لیان به عنوان شرکتی فعال در حوزه مسئولیت‌پذیری اجتماعی، به موضوع توانمندسازی شهروندان و علاقمندان به کسب درآمد پرداخت و گفت: در زمینه پرورش گیاهان تزئینی و تجاری‌سازی آن تجاربی از کشورهای چین و سنگاپور و چند کشور دیگر کسب کرده‌ایم که در اختیار افراد علاقمند قرار می‌گیرد.

ایمان مصدری، مدیرعامل سازمان متخصصین و مدیران ایران دومین ارائه دهنده این نشست بود.

وی به ایجاد فرصت آموزش رایگان و توانمندسازی کسب و کارها توسط متخصصین و کارشناسان مجرب اشاره کرد و در مورد نحوه اجرا توضیحات و نمونه‌هایی ارائه کرد.

همچنین در این نشست دکتر احمد احمدی صدر، رئیس دبیرخانه مسئولیت‌پذیری اجتماعی شهر تهران با تبریک آغاز دهه فجر به موضوع مسئولیت‌پذیری کسب و کارها و فعالان اقتصادی اشاره کرد و گفت: برگزاری این رویداد در راستای اهداف شورای راهبردی و دبیرخانه مسئولیت پذیری اجتماعی سازمان‌ها و شرکت‌های شهر تهران است.

احمدی صدر افزود این نشست‌ها با هدف ترویج و اطلاع رسانی، در راستای پیشگیری، کاهش و بهبود پیامدهای منفی اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی شهر تهران با هدف ایجاد همدلی و فهم مشترک از اقدامات انجام شده و یافتن راه حل برون رفت از معضلات جامعه شهری که بخش عمده آن ناشی از چالش‌های منفی زندگی مدرن است برگزار می‌شود.

وی با انتقاد از تعلل مدیران شهری گذشته در زمینه مسئولیت پذیری اجتماعی سازمانی شهر تهران، افزود: امروز بعد از شش سال مغفول ماندن موضوع مهم مسئولیت پذیری اجتماعی و عدم برگزاری جلسات تخصصی این حوزه، شاهد برگزاری پنجمین نشست از سلسله نشست های اشتراک و انتقال تجربه مسئولیت پذیری اجتماعی سازمانی شهر تهران هستیم که نه تنها تا پایان سال ادامه دارد بلکه در نظر داریم منجر به ارائه مدلی منسجم در این حوزه شود.

احمدی صدر ادامه داد: بی شک با ارائه مدلی نوین نه تنها مشکلات مردم حل می شود، بلکه با حضور و مشارکت مردم و نهادها و اصناف شاهد تحول در حوزه های اقتصادی و اجتماعی خواهیم بود.

وی همچنین با اشاره به نقش دبیرخانه مسئولیت پذیری اجتماعی گفت: در نظر داریم در این دبیرخانه علاوه بر نقش تسهیل گری، فرصت آشناسازی نهاد‌های اقتصادی با یکدیگر را نیز فراهم کنیم تا با هم افزایی توان واحد‌های مختلف، مسیری برای گذر از مشکلات شهر تهران ایجاد کنیم. شهرداری در تلاش است یک نظام نامه جامع و کاربردی را جمع و تبیین کند که در آن تمام تجربیات صاحبان صنایع ، اصناف ، پیمانکاران ، شرکتها و سازمانها در حوزه مسئولیت پذیری نگاشته شده باشد تا بتوانیم این نظام نامه را در دسترس همگان قرار دهیم تا کلیدی باشد برای انتقال و اشتراک تجربیات برای آیندگان.

وی با تاکید بر اینکه مادامی که حکومت به تولید و اشتغال به خوبی نگاه نکند، نمی توانیم در مسیر توسعه متوازن گام برداریم، خاطره ای از سردار دل ها شهید حاج قاسم سلیمانی یاداوری کرد و گفت: این شهید بزرگوار بارها اعلام می کردند اشتباه در حوزه حاکمیتی این است که بخواهد در همه امور ورود کند در حالیکه باید نقش یک چوب خشک را به عنوان یک تکیه گاه برای نهالی در حال رشد ایفا کند.

احمدی صدر افزود: مردم در زمینه مسئولیت پذیری اجتماعی همچون نهالی هستند که نیاز به حمایت دارند و لازم است در مسیر تقویت مسئولیت پذیری اجتماعی از گروه‌های ان جی اویی، خیرین، گروه‌های جهادی، صاحبان صنعت حمایت کنیم . تا با تکیه به بخش حاکمیتی بتوانند رشد کرده و ثمره بدهند تا کم کم تبدیل به درخت توانمندی شوند.

رئیس دبیرخانه مسئولیت‌پذیری اجتماعی شهر تهران در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار دبیرخانه مسئولیت پذیری اجتماعی شهر تهران، درخصوص حمایت از اصناف و تولیدکنندگان و رفع مشکلات آنان، اظهار کرد: در قانون آمده است که اصناف و تولیدکنندگان و شرکت‌هایی که از محیط و امکانات شهر تهران استفاده می‌کنند و از آن بهره برداری می‌کنند تا به کسب درآمد برسند، باید قدرالسهم مسئولیت خود را نسبت به اجتماع بپردازد.

احمدی صدر افزود: ما به اصناف و تولیدکنندگان این قول را می‌دهیم و تلاش می‌کنیم که اصناف حداقل تکلیفشان با شهرداری تهران روشن باشد. ما کاری به نهادهای دیگر نداریم اما این قول را می‌دهیم که وحدت رویه ایجاد کنیم که اصناف طرف حسابشان را در شهرداری تهران بدانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا